The Last of Us naamsponsor van de 1/4 Marathon Rotterdam

De 1/4 Marathon Rotterdam van de NN Marathon Rotterdam krijgt een nieuwe naam: The Last of Us 1/4 Marathon Rotterdam. De succesvolle HBO-serie The Last of Us – waarvan het tweede seizoen op 14 april (de dag na het evenement) te zien is op HBO Max - verbindt zich als naamsponsor aan het Rotterdamse evenement.

The Last of Us speelt zich af in een post-apocalyptische wereld en is gebaseerd op een cultvideogame. Na de lancering van het eerste seizoen in 2023 wonnen ze acht Emmy Awards. Tijdens de NN Marathon Rotterdam zullen ze zichtbaar aanwezig zijn over het parcours en ook alle lopers hard aanmoedigen om hun beste sportieve prestatie neer te zetten.

Dewi Klomp Marketing Manager HBO Max: “Bij HBO Max geloven we in het verbinden van sterke verhalen met iconische momenten. Met het nieuwe seizoen van The Last of Us kiezen we er bewust voor om ons te binden aan premium sportevenementen zoals de NN Marathon Rotterdam. De intensiteit, doorzettingskracht en het overwinnen van uitdagingen – zowel in de serie als op het parcours – maken deze samenwerking een perfecte match. We kijken ernaar uit om de lopers en toeschouwers te inspireren en het verhaal van The Last of Us naar de straten van Rotterdam te brengen.”

Wilbert Lek, directeur NN Marathon Rotterdam: “We zijn vereerd omdat HBO MAX De NN Marathon Rotterdam als ideaal platform ziet om het verhaal van the Last of Us aan een breed publiek te presenteren. Het tweede seizoen van de Emmy Award-winnende HBO Max serie The Last of Us verschijnt op 14 april, de dag na ons evenement - perfecte timing om de tienduizenden deelnemers en toeschouwers warm te maken voor het vervolg van deze succesvolle serie.”