Zoals de meeste media en ook Sponsorreport al eerder meldden is Jumbo Supermarkten de tweede naamgevende hoofdsponsor geworden van Team LottoNL, de gecombineerde schaats- en wielerploeg. De nieuwe naam van het team wordt Team LottoNL-Jumbo. Dat werd bekend gemaakt tijdens een perspresentatie van het team in TivoliVredenburg.
Lotto is met een geschatte bijdrage van 5 miljoen euro de eerste naamgever. Jumbo betaalt circa 3,5 miljoen en BrandLoyalty, dat als subsponsor optreedt, tussen de 1,5 en 2 miljoen. Met de bijdrage van fietssponsor Bianchi van bijna 2 miljoen en van verschillende suppliers ligt het totale budget op zo'n 13 miljoen euro.
"Team LottoNL-Jumbo is een oer-Hollands professioneel topsportteam dat 365 dagen per jaar zichtbaar zal zijn en op het hoogste niveau presteert. Met het samenvoegen van een professionele wieler- en schaatsploeg is het fundament gecreëerd van een nieuw organisatiemodel in de Nederlandse topsport. Een model dat draait om kennis delen, kruisbestuivingen en krachten bundelen. Niet alleen op commercieel en communicatief gebied, maar ook op sportief gebied. Er ontstaat een nieuwe topsportcultuur die - dankzij sportieve prestaties en een goede uitstraling – ‘Nederlands trots’; als belangrijke kernwaarde uitdraagt. Hiermee inspireert het team een nieuwe generatie sporters en fans. Management, coaches en atleten delen kennis, werken samen en drijven elkaar sportief naar grotere hoogten met als doel: samen winnen!"
Jac Orie: "Het is fantastisch nieuws dat we met de toetreding van Jumbo het team helemaal rond hebben. Ik ben ook blij dat onze dames eveneens een plek hebben gekregen in Team LottoNL-Jumbo. Nu kunnen we de komende jaren doorbouwen aan een succesvolle ploeg. Ik kijk er naar uit om samen met de wielrensectie te bouwen aan een prachtig team en twaalf maanden per jaar de Nederlandse sportfans plezier te gaan brengen."
Richard Plugge: "Nu ook het contract met Jumbo een feit is, kunnen wij samen met Lotto, Bianchi en BrandLoyalty verder met jong talent te bouwen aan de toekomst van het wielrennen en schaatsen. Eerder ontwikkelden Robert Gesink en Bauke Mollema zich tot wereldtoppers in het wielrennen. Wilco Kelderman en Moreno Hofland hebben zich in de top genesteld. Met renners als Mike Teunissen en Timo Roosen wil het team snel het hoogste niveau bereiken. Kjeld Nuis en Annette Gerritsen zijn exponenten van de talentontwikkeling bij het schaatsen. Na hun juniorenperiode bij de ploeg stonden ze binnen enkele jaren op het podium van WK’s en Olympische Spelen. De samenwerking met de schaatsers van Jac Orie zorgt ervoor dat we met één team, het hele jaar door de beste atleten aan het werk hebben. We hebben er vertrouwen in dat we samen kunnen excelleren, een nieuwe generatie topsporters kunnen inspireren en veel fans gaan bereiken.”
Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto, "We zijn ontzettend trots dat dit unieke initiatief nu van start gaat. Team LottoNL-Jumbo is een nieuw en uniek concept voor de Nederlandse sportwereld. Team LottoNL-Jumbo brengt twee razend populaire sporten in Nederland bij elkaar namelijk, schaatsen en wielrennen. Dit onder het motto: Samen winnen! Gezamenlijk hebben we grote ambities en verheugen we ons enorm op een inspirerende samenwerking tussen sporters, coaches en begeleiders. Het Nederlandse publiek en de sport worden straks de grote winnaars van deze samenwerking. We kunnen niet wachten tot het startschot van het NK schaatsen klinkt en vanaf 1 januari het wielerseizoen van start gaat.”
"Voor een gezonder leven zijn gezond eten en meer bewegen zeer belangrijk. Op beide vlakken willen wij onze miljoenen klanten inspireren. De samenwerking met dit bijzondere team biedt ons die kans. Samen kunnen we onze gecombineerde expertise op het gebied van gezonde voeding actief uitdragen en onze klanten inspireren om meer te bewegen,” aldus Colette Cloosterman-van Eerd, directeur Formule en Innovatie bij Jumbo Supermarkten. "Daarnaast gaat dit team de uitdaging aan om twee teams samen te voegen en zo nog succesvoller te zijn. Dat is voor ons even herkenbaar als inspirerend. Ook wij hebben de afgelopen jaren formules zoals C1000 samengevoegd met Jumbo. En daarbij geldt: samen zijn we sterker en samen kunnen we winnen! Dat spreekt ons aan en ook dat willen we overdragen aan onze collega’s, partners en klanten.”
BrandLoyalty zegt namens Marco van Bilsen, Marketing Directeur van BrandLoyalty: "Na twee seizoenen hoofdsponsor te zijn geweest van Team BrandLoyalty en een mooie bijdrage geleverd te hebben aan het succes van de schaatsers op de Olympische Spelen van 2014, hopen wij met deze nieuwe combinatie de continuïteit voor de schaatsers de komende jaren te kunnen borgen en een aanzet te geven voor nieuw succes voor zowel de schaatsers als de wielrenners van Team LottoNL-Jumbo.”