Het Nederlandse schaatsen verwelkomt in X²O Badkamers een nieuwe hoofdsponsor. Het huidige Team IKO gaat per direct over naar een nieuwe naam: Team IKO-X²O Badkamers. Met de komst van X²O Badkamers zullen de schaatsers van het team uitkomen in een nieuwe kleurstelling schaatspakken: rood-wit-blauw, met een knipoog naar het iconische retro schaatspak waar de Nederlandse schaatsers in de jaren 90 internationaal in uitkwamen.
Het schaatsteam met onder andere regerend wereldkampioenen Joy Beune en Bart Swings heeft een contract getekend voor minimaal drie jaar met X²O Badkamers, waarmee de toekomst van het team ook na de Spelen van 2026 is gegarandeerd. De andere hoofdsponsor, IKO Insulations, is inmiddels al zeven jaar aan het team verbonden, waardoor het team de komende jaren een mooie stap kan maken.
Naast X²O Badkamers presenteert het schaatsteam nog een nieuwe sponsor: Bostik Benelux. De internationale fabrikant van lijmen en kitten zal zichtbaar zijn op de kleding van het team en verbindt zich voor minimaal twee seizoenen aan het ambitieuze schaatsteam.
Het team presenteerde zich zaterdag op het schip de ‘Rotterdam’ van de Holland America Line. Op dit nieuwe cruiseschip werd de vernieuwde ploeg gepresenteerd met Dai Dai N’tab, Michelle de Jong en Mats van den Bos als nieuwe gezichten. Met Joy Beune en Bart Swings sleepte de ploeg vorig seizoen maar liefst vier wereldtitels binnen. Holland America Line is geen onbekende in de schaatssport, mede vanwege haar partnership met ISU.
Team IKO-X²O Badkamers: "Wij zijn ontzettend trots dat we X²O Badkamers aan het team mogen verbinden. Het is ook goed voor het Nederlandse schaatsen dat een ambitieus bedrijf zoals X²O Badkamers onderdeel wordt van de sponsorfamilie. Het was vanaf het begin duidelijk dat X²O Badkamers grote ambities heeft in Nederland en wij gaan keihard aan de slag om deze ambities samen waar te maken. Onze schaatsers zien er naar uit om de opvallende retro schaatspakken in de nieuwe kleuren aan te mogen trekken komende jaren. En we weten zeker dat de Nederlandse schaatsfans niet om mascotte Ducky, de opvallend gele badeend, heen kunnen in Thialf komende jaren.
X²O Badkamers: "We waren al een tijdje op zoek naar een mooie samenwerking binnen de Nederlandse sportwereld. Een sport die mensen samenbrengt, een warm en trots gevoel geeft en die diepgeworteld zit in de Nederlandse cultuur. En als we ergens voor gaan, dan doen we het met volle overtuiging. We hebben de tijd genomen om de perfecte match te vinden, en die vonden we bij het sponsorbeleid van de broers Ten Hove. Vanaf het allereerste contact voelde het goed met Martin ten Hove en Andries Baks. De waarden van het schaatsteam sluiten naadloos aan bij die van ons en dat maakte voor ons de keuze heel gemakkelijk. Een persoonlijke aanpak, maatwerk en dat vertrouwde, goede gevoel – allemaal dingen die wij erg belangrijk vinden.
Ook zijn we ontzettend trots dat we kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van talenten binnen het schaatsen, zowel nieuwe als gevestigde namen. Als X²O Badkamers kijken we er enorm naar uit om samen met de talenten van het team vele mooie successen te behalen. We komen aankomend seizoen behoorlijk beslagen ten ijs!"
Martin ten Hove vervolgt: "Dat we daarnaast ook Bostik Benelux mogen verwelkomen als nieuwe sponsor maakt deze dag voor ons wel heel speciaal. Bostik is een internationaal grote organisatie die bewust kiest voor het schaatsen en specifiek voor ons team de komende jaren. Een fabrikant in lijmen en kitten past perfect bij onze hoofdsponsoren in badkamers en isolatiemateriaal. Een geweldige combinatie."
Bostik Benelux: "Als Bostik gaan we altijd voor het beste resultaat, daar staat ons merk ook bekend om. Innovatie zit in ons DNA en altijd gedreven vanuit nauw contact met de klant. Hier zien wij mooie parallellen met hoe het schaatsteam de sport benadert en het team neerzet om topprestaties te kunnen behalen. Trots zijn wij om hier in de komende seizoenen onderdeel van te zijn en samen te gaan voor grootse successen!”
Holland America Line: “Als trotse sponsor van het internationale langebaanschaatsen voelt het voor ons als een natuurlijke aanvulling om, in aanloop naar het winterseizoen toe, als event partner en gastheer op te treden voor de mediapresentatie van Team IKO-X²O schaatsteam. Als Holland America Line koesteren wij een sterke band met Nederland, zowel historisch als in de beleving van onze gasten. De verbinding met de langebaanschaatssport is dan ook geen toeval: het schaatsen als traditionele Hollandse sport en de 4 miljoen schaatsfans sluiten perfect aan bij de identiteit en doelgroep van Holland America Line, waar traditie en vernieuwing hand in hand gaan," aldus Nico Bleichrodt, Vice President International Sales & Marketing.
Het komende schaatsseizoen, welke begin november met het World Cup Kwalificatie Toernooi van start gaat, zal Holland America Line opnieuw de gehele winterperiode zichtbaar zijn tijdens alle door ISU en KNSB georganiseerde nationale en internationale langebaanschaats wedstrijden.