Essent keert terug in het schaatsen met een nieuwe partnerstrategie. In het iconische Thialf is team Essent, gehuld in magenta schaatspakken officieel aan de pers gepresenteerd. Deze teampresentatie is een eerste kennismaking met Team Essent. Bovendien is dit de start van een nieuwe partnerstrategie waarbij merkbeleving en -zichtbaarheid voor Essent hand in hand gaan met investeren in schaats minnend Nederland.
Hiermee speelt Essent in op de groeiende trend van integrale partnerships in de sportwereld, met als doel een bredere bijdrage te leveren aan de schaatsport via verduurzaming en het behoud van dit culturele erfgoed in Nederland.
Door te investeren in een integraal partnerprogramma, waarin de schaatssport, maatschappelijke betrokkenheid en merkwaarden samenkomen, wil Essent de binding van klanten met het merk versterken. “Essent kiest heel bewust voor de schaatssport. Met meer dan 8,5 miljoen kijkers is het een van de best bekeken sporten in Nederland. En via die sport, diepgeworteld in de Nederlandse cultuur, zetten wij in op een langdurige relatie met onze klanten. Dat past bij onze strategie, omdat we alleen op die manier de tijd hebben om klanten stap voor stap verder te helpen met het verduurzamen van hun woning”, zo benadrukt Thijs van Rossum, Commercieel directeur bij Essent. De schaatssport met de schaatshelden die zorgen voor het plezier voor de schaatsfans, biedt voor Essent uitstekende mogelijkheden om klantgerichte activiteiten te organiseren en de betrokkenheid met hun doelgroep te versterken.
Het medialandschap verandert. En dan vooral het gebruik van traditionele massamedia. “In lijn met die ontwikkelingen is de keuze om de zogenoemde mediamix te verbreden en een deel van onze marketinginvesteringen te verschuiven naar sportsponsoring een logisch gevolg. Schaatsen biedt een uniek podium om te inspireren om zelf stappen te zetten in verduurzaming.”, aldus van Rossum.
In een tijd waarin de energiemarkt gekenmerkt wordt door veranderingen en complexe keuzes rondom verduurzaming wil Essent zich onderscheiden als een partner die niet alleen energie levert, maar ook uiteenlopende oplossingen biedt voor verduurzaming. Niet alleen voor woningen, maar bijvoorbeeld ook voor stadions en bredere gebiedsontwikkeling. Het energiebedrijf verbindt zich daarom niet alleen aan Team Essent, maar sluit zich ook aan bij Team Duurzaam IJs, een samenwerking van de KNSB om kunstijsbanen te helpen met verduurzaming. Bovendien draagt Essent ook bij aan de maatschappelijke ambitie van de Sven Kramer Academy om kinderen het plezier van het schaatsen te laten ervaren. Waarbij Essent, als merk voor iedereen, het juist belangrijk vindt dat de schaatssport ook bereikbaar blijft voor kinderen voor wie dit minder vanzelfsprekend is.