TCS verlengt samenwerking TCS Amsterdam Marathon

Tata Consultancy Services (TCS) heeft de samenwerking met de TCS Amsterdam Marathon verlengt voor de periode van vijf jaar tot en met 2020.

TCS is sinds 2011 sponsor en naamgever van de TCS Amsterdam Marathon. Medewerkers en klanten van TCS hebben sterk bijgedragen aan het evenement en zijn goed voor meer dan 4% van alle renners.

Amit Kapur, Directeur TCS Benelux, verklaart: "Bij de TCS Amsterdam Marathon worden we elke keer weer geïnspireerd door de persoonlijke prestaties van de lopers, maar ook door het geld dat zij ophalen voor het goede doel, en door de bijzondere motivatie voor hun deelname. We beschouwen het als een eer om tot 2020 naamgevend sponsor van de marathon te mogen zijn. We vinden het geweldig om mensen van over de hele wereld te laten deelnemen aan een van de grootste sportevenementen ter wereld, en daarmee tegelijkertijd een goed doel te kunnen ondersteunen.”

Eric van der Burg, als wethouder verantwoordelijk voor sportzaken bij de gemeente Amsterdam, licht toe: "De ondersteuning die TCS de afgelopen vijf jaar heeft geboden aan de TCS Amsterdam Marathon, heeft een grote bijdrage geleverd aan de sportbeoefening in Amsterdam. We zijn dan ook enorm blij dat de relatie met nog eens vijf jaar wordt verlengd, we zien ernaar uit om voort te bouwen op het succes van 2014 bij het gezamenlijk promoten van de sport in Amsterdam.”

Cees Pronk, Race Director van de TCS Amsterdam Marathon/Le Champion, vertelt: " We zijn er trots op dat we de samenwerking met Tata Consultancy Services kunnen voortzetten.Met deze internationale toploop kunnen we verder invulling geven aan de ambities van ons Superheroes-programma. Het succes van de TCS Amsterdam Marathon van 2014 heeft aangetoond dat er in iedereen een superheld schuilt. Die barrieres kan doorbreken, en die zichzelf en zijn of haar omgeving kan inspireren met sportieve prestaties. Nu we weten dat TCS ons tot 2020 blijft ondersteunen kijken we ernaar uit om het succes van de TCS Amsterdam Marathon samen met TCS en de gemeente Amsterdam verder uit te bouwen.”

Vanaf het moment dat TCS in 2011 titelsponsor werd van de TCS Amsterdam Marathon, heeft het sportevenement zijn positie versterkt als één van ’s werelds grootste sportevenementen. De marathon ontving de IAAF Gold Label for Road Races van de Internationale Associatie van Atletiekfederaties (IAAF), de hoogste onderscheiding op dit gebied. Het evenement is uitgegroeid tot een van de grootste en populairste marathons van Europa, met in 2014 ruim 44.000 deelnemers uit meer dan 90 landen.

Medewerkers en klanten van TCS hebben sterk bijgedragen aan het evenement en zijn goed voor meer dan 4% van alle renners. In de afgelopen vier jaar hebben 4.900 opdrachtgevers en medewerkers van het bedrijf hun krachten gebundeld om bij te dragen aan het gevecht tegen kanker. Dertig relaties en partnerbedrijven vormden gezamenlijke loopteams met TCS en hebben meegedaan aan de TCS Amsterdam Marathon ter ondersteuning van het goede doel: Vumc Amsterdam Cancer Centre (VUmc CCA).

Deelnemende bedrijven waren onder andere ABN AMRO, Universiteit van Nyenrode, Achmea, ASML, Avery Dennison, AXA, Belgacom, Boekel de Nerée, DSM, I amsterdam, ING, Irdeto, KLM, KPN, NXP, Platform Outsourcing Nederland, Rabobank, Royal Haskoning DHV en Tata Steel. Door deze inspanningen en de individuele bijdragen van de deelnemers is er meer dan 500.000 euro opgehaald voor het Vumc Amsterdam Cancer Centre.
TCS heeft ook haar technologische kennis ingezet om de ervaring van het evenement voor zowel lopers als hun supporters te versterken. De officiële mobiele app van het evenement wordt elk jaar door TCS gebouwd en onderhouden. Het afgelopen jaar stond de loop in het teken van de #TCSSuperheroes-campagne, een initiatief om de naamsbekendheid van de marathon te vergroten en de verhalen achter de persoonlijke prestaties van alle deelnemers te belichten. TCS verzorgde de branding en de social media strategie, waardoor meer dan 15 miljoen mensen via social media werden bereikt.