Sportmarketingbureau SportVibes is per 1 januari 2025 toegetreden als aandeelhouder in BEAT Cycling Club. In de afgelopen maanden werkte SportVibes nauw samen met de directie van BEAT aan een aangescherpte toekomstvisie en een vernieuwde commerciële strategie. Met deze solide basis is de professionele wielerclub klaar voor de volgende stap: de ambitieuze uitdaging om in de komende jaren door te groeien naar de top van het professionele wielrennen.
"Na jaren van pionieren en bouwen staan we als club op het punt om de volgende fase in te gaan: het verder professionaliseren op zowel sportief als organisatorisch en commercieel vlak. Op sportief gebied hebben we de afgelopen maanden al grote stappen gezet, van een strategische herpositionering tot de uitbreiding van het performance team, nieuw materiaal en de aanstelling van een nieuwe sportief directeur," aldus Geert Broekhuizen, CEO van BEAT Cycling Club.
"De groei van de club gaat verder dan sportieve ambities alleen. De volgende fase vraagt ook om versterking op het gebied van sportmarketing, communicatie en commerciële activatie om BEAT verder te laten groeien. Daarom zochten we een strategische partner die ons ondersteunt om onze content verder te ontwikkelen, onze community meer waarde te bieden, onze partnerships naar een hoger niveau te tillen en nieuwe partners aan te trekken.
"In SportVibes hebben we een partner gevonden die onze visie deelt en expertise in huis heeft om samen met ons volgende stappen te kunnen maken. SportVibes is een gerenommeerd sportmarketingbureau, gespecialiseerd in sponsoractivatie en -management, eventproductie en content- en eventmarketing. Het speelde een sleutelrol bij het terugbrengen van de Formula 1 naar Nederland en was betrokken bij alle Grand Tour-starts van de afgelopen jaren. Dit heeft geleid tot een strategische samenwerking waarin SportVibes als mede-eigenaar en investeerder toetreedt tot BEAT. Met de instap van Sportvibes zetten we een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van de club."
Als onderdeel van deze samenwerking treedt Frans Vleggeert, directeur van SportVibes, toe tot de dagelijkse directie van BEAT Cycling en wordt hij medeverantwoordelijk voor de verdere commerciële uitrol. "Met de dag raken we enthousiaster over het BEAT-project," zegt Vleggeert. "Het is een uniek initiatief in de wielersport dat we graag helpen uitbouwen tot een nog groter succes. Met een team van SportVibes-specialisten op het gebied van communicatie, activatie en commercie versterken we de slagkracht van BEAT, zodat de club sneller kan groeien en zijn ambities kan realiseren."
In de komende maanden ligt de focus op het verder uitbouwen van de BEAT-community en het versterken van het netwerk van commerciële partners.