Bij de komende editie van Indoor Brabant vindt een aantal opvallende wisselingen plaats bij de sponsors.
Ricoh is na 31 jaar (!) gestopt. Audi heeft de plaats weer ingenomen van Mercedes-Benz. Mercedes-Benz werd in 2011 voor een periode van drie jaar de nieuwe autosponsor van Indoor Brabant in plaats van Audi. Het automerk verlengde het aflopende contract niet waarna de organisatie weer in contact kwam met Audi dat opnieuw hoofdsponsor wordt. Audi was ook in de jaren voorafgaand aan Mercedes-Benz de automotive partner van het paardensportevenement.
"Na een korte afwezigheid is Audi inderdaad weer als sponsor aanwezig bij een van de meest prestigieuze evenementen in Nederland’, laat Per Peschar van Audi desgevraagd weten. "Indoor Brabant biedt een uitstekend platform vooronder meer de Q- en allroad-modellen. Daarnaast geeft het evenement Audi nationale exposure."
Audi heeft een stand in het VIP-dorp en op zaterdagavond zal om de Audi-prijs worden gereden.
Ricoh besloot eerder dit jaar om de golfsponsoring uit te breiden, ook vanuit zijn internationale sponsorstrategie die gericht is op golf en tennis. Het IT-bedrijf is de komende drie jaar partner van het KLM Open en het Deloitte Ladies Open. Dat betekende het einde van 31 jaar partnership van Ricoh met Indoor Brabant als official sponsor. Ricoh blijft wel copy- en printdiensten leveren voor Indoor Brabant.
Vorig jaar werd al bekend dat in 2014 Rolex toetreedt als hoofdsponsor van Indoor Brabant. Daardoor kan het evenement bij de komende en 47e editie het prijzengeld van de Grote Prijs op zondagmiddag verdubbelen naar 350.000 euro.
Indoor Brabant vindt plaats van 20 tot en met 23 maart in de Brabanthallen in Den Bosch.