Sparta en Robey verlengen samenwerking tot medio 2028

Sparta Rotterdam en Robey Sportswear hebben de huidige verbintenis, welke loopt tot medio 2024, opengebroken en verlengd tot ten minste het seizoen 2027-2028. De huidige kledingpartner treedt vanaf het komende seizoen tevens toe tot het co-sponsor segment van Sparta. Ook met VNOM en BICT zijn de partnerships verlengd.

Met deze nieuwe verbintenis zijn beide partijen in totaal maar liefst 15 seizoenen onafgebroken gecommitteerd aan elkaar. En ook begin jaren ‘80 werkten Sparta en Robey al een periode succesvol samen.

Commercieel Manager Dave van der Meer reageert namens Sparta Rotterdam: "Zo’n langdurige samenwerking is vrij uniek in het huidige voetballandschap en ik denk tekenend voor het wederzijdse vertrouwen en de nauwe band die in de loop der jaren tussen Sparta en Robey is ontstaan. Sparta stond aan de wieg van de opmars van Robey, dat momenteel is uitgegroeid tot één van Nederland’s snelst groeiende sportmerken. Het is dan ook prachtig om te constateren dat we samen aan het groeien zijn binnen het (inter)nationale voetballandschap. Het moge duidelijk zijn dat wij zeer tevreden zijn over de samenwerking met Robey. Of het nu gaat om de uitstraling, kwaliteit en originaliteit van de teamwear die wij mét en door Robey laten ontwikkelen of de algehele manier van zakendoen, het plaatje klopt gewoon."

Mark Koevermans, General Manager bij Robey Sportswear, reageert: ”We zijn zeer verheugd dat de samenwerking met Sparta Rotterdam voor meerdere jaren gecontinueerd wordt. De wieg van Robey staat in Rotterdam en ook ons huidige kantoor ligt op een steenworp afstand van Het Kasteel. Als één van de langst bestaande sportmerken in Nederland voelen we dan ook een sterke verbondenheid met de oudste betaald voetbalclub van Nederland, haar supporters en de mensen binnen de club. Natuurlijk ook als Rotterdammers onder elkaar. Het doet ons dan ook goed om ons langstlopende partnership in het betaald voetbal met vijf jaar te verlengen. Ook geweldig om steeds meer Sparta-supporters in het Rotterdamse straatbeeld te zien, waar dan ook, in de metro, wandelend door de stad of hardlopend in de parken; de supporters dragen het Sparta-shirt met trots en dat maakt ons nóg trotser. Dankzij het wederzijdse vertrouwen hebben we samen reeds mooie stappen kunnen zetten, denk aan de recente samenwerking rondom het fantastische Jules Deelder shirt. Dit soort successen smaken naar meer, zeker na een droomseizoen als dit. Hopelijk volgend jaar met Europees voetbal in een Robey-shirt, maar ook de vele jaren hierna!”

VNOM en BICT verlengen als tenuesponsor

Sparta Rotterdam en VNOM hebben elkaar gevonden in de verlenging van het co-sponsorschap tot medio 2024. Daarmee is ook komend seizoen het logo van VNOM zichtbaar op de rug (onderzijde) van het Sparta tenue.

Jos Tunderman, Algemeen Directeur van VNOM, reageert verheugd op de verlenging van het co-sponsorschap: ‘’VNOM staat achter Sparta en we zijn trots dat VNOM de samenwerking met Sparta weer een jaar voortzet. We zijn al vele jaren verbonden als sponsor aan de club. Aankomend seizoen staan we vijf jaar op rij, achter op de rug van het rood-witte Sparta shirt. Sparta heeft dit jaar geweldig gepresteerd en de samenwerking heeft ons ook veel gebracht op zowel sportief als zakelijk vlak. We kijken uit naar het komende voetbalseizoen, waar VNOM weer schittert op het Sparta shirt!’’

Commercieel Manager Dave van der Meer reageert namens Sparta Rotterdam: ‘’De afgelopen vijf seizoenen is de samenwerking met VNOM telkens weer naar nieuwe hoogtes toegegroeid. Beide organisaties weten elkaar zeer goed te vinden en waar nodig te versterken. Hierdoor kunnen wij als Sparta gericht bijdragen aan het verwezenlijken van VNOM’s sponsordoelstellingen. Zo weet VNOM ook steeds beter de weg te vinden naar Business Club om hen bij te staan in het vinden van geschikt personeel voor in de bouw, techniek of office. Deze good practices sluiten naadloos aan bij onze zakelijke ambitie: Rood-Wit verbindt. De sportieve opmars van Sparta, gedurende de afgelopen vier seizoenen, staat eigenlijk symbool voor de groei die VNOM heeft doorgemaakt als gevolg van ons partnership."

Het logo van BICT Groep is ook komend seizoen te zien op de mouw van het Sparta tenue. Daarmee pronkt het logo van onze ICT Partner uit het Westland voor het derde seizoen op rij op de mouw van de wedstrijdshirts van Sparta Rotterdam.
Bas Voermans, Founder & CEO van BICT Groep, reageert: “BICT Groep is ook aankomend seizoen met trots shirtsponsor van Sparta Rotterdam. Of u nu nieuwsgierig bent naar wat BICT Groep middels ‘ICT op z’n Spartaans’ voor uw organisatie kan betekenen, of gewoon gezellig een wedstrijd op het Kasteel wilt bijwonen, wij staan voor u klaar.”