Shimano verlengt haar partnership met UCI

In een samenwerkingsverband dat sinds 1999 bestaat zullen de Union Cycliste Internationale (UCI) en Shimano ook van 2021 tot en met 2024 nauw blijven samenwerken. Team TOC zal het partnership voor Shimano begeleiden en gaan meten.

Het stimuleren van diversiteit onder fietsers door de ontwikkeling van het fietsen in alle vormen én voor iedereen staat daarbij als gedeelde kernwaarde centraal, net als het bevorderen van een gezonde levensstijl.
Naast wereldleider op het gebied van fietsonderdelen is Shimano binnen het nieuwe samenwerkingsverband nu ook UCI World Cycling Partner. Synergie speelt daarbij een belangrijke rol, waarbij de UCI en Shimano gaan voor een transitie van een sponsorschap naar een partnerschap dat voor beide partijen profijt gaat opleveren.

Het nieuwe samenwerkingsverband is voor het eerst voorzien van concrete en kritieke prestatie indicatoren (KPI’s) die jaarlijks vernieuwd zullen worden. Bij het opstellen, begeleiden en meten van deze KPI's betrekt Shimano event agency Team TOC, dat geen onbekende in de wielerwereld is. Evenementen als het WK BMX in Rotterdam, diverse UCI WK’s en meerdere UCI Cyclo-Cross World Cups prijken op hun wall of fame.

Myron Walraven, Shimano Sports Marketing & Events Manager: “Door de betrokkenheid van Team TOC kunnen we de samenwerking naar het volgende niveau brengen en kunnen we de ‘return on investment’ veel beter in kaart brengen. Tevens kunnen we er daarmee voor zorgen dat een dergelijk groot en enigszins log contract flexibel kan worden aangepast aan de tegenwoordige tijd. Hierdoor kunnen we efficiënter en flexibeler inspelen op de laatste trends en ontwikkelingen”.

Eric Kersten, Team TOC, directeur: “Wij zijn zeer verheugd dat we voor een gerenommeerd merk als Shimano de belangen mogen behartigen. Tevens zijn we door onze werkzaamheden in het verleden goed bekend met de UCI en diens organisatie. Aan ons de taak om met goed geformuleerde KPI’s te laten zien dat een dergelijke partnership geen eenrichtingsverkeer hoeft te zijn en voor beide partijen meerwaarde op kan leveren”.