Ajax en ABN AMRO bevestigen vanmiddag tijdens een persconferentie officieel de samenwerking tussen beide partners. ABN AMRO wordt Partner van de Toekomst van Ajax voor 2.550.000 euro plus een variabele vergoeding van 300.000 euro. ABN AMRO verbindt zich tot en met medio 2018 aan de Amsterdamse club.
Dat ABN AMRO Ajax opnieuw zou gaan sponsoren lekte onlangs al uit. ABN AMRO komt op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. Daarnaast wordt de naam ABN AMRO prominent zichtbaar op sportpark de Toekomst. De bank zal tevens maatschappelijk partner van Ajax worden.
De vaste vergoeding van de overeenkomst bedraagt gemiddeld 2.550.000 euro per jaar. Daarnaast is een variabel deel van maximaal 300.000 euro per jaar afgesproken. Daarmee levert het nieuwe shirt meer op dan met de huidige hoofdsponsor AEGON, zowel in vaste als in variabele vergoeding. Daarboven opkomt nog dat Aegon als sponsor aan Ajax verbonden blijft.
Edwin van der Sar, Directeur Marketing van Ajax: "ABN AMRO wil talentontwikkeling in Nederland stimuleren. Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op de Toekomst. Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN AMRO hoofdsponsor was. Ajax en ABN AMRO kennen elkaar al jaren en ik ben blij dat wij weer intensief gaan samenwerken.”
Ernst Boekhorst, Manager Sponsoring van ABN AMRO: "De jeugdopleiding van Ajax is een begrip in de internationale voetbalwereld. We zijn er trots op dat de naam ABN AMRO aan de Toekomst wordt verbonden. Dit partnership past perfect bi jhet sponsorbeleid van ABN AMRO, waarin talentontwikkeling en het bouwen van maatschappelijke partnerships centraal staan.”
ABN AMRO was vanaf 1991, als opvolger van TDK, 17 seizoenen hoofdsponsor van Ajax. Daarna was men nog een aantal jaren als partner verbonden aan de club.