Randstad en Ernst & Young partners van NOC*NSF

Randstad en Ernst & Young hebben hun contract met NOC*NSF verlengd tot en met 2008.

Met de overeenkomst is voor beide sponsors een bedrag van bijna vijf miljoen euro voor de komende periode van vier jaar gemoeid (1,2 miljoen per jaar). Een verdubbeling van het bedrag dat in de vorige vier jaar is betaald.

Ernst & Young zegt de sponsoring te verlengen om zijn maatschappelijke betrokkenheid op structurele wijze vorm te geven. Daarbij heeft Ernst & Young voor sport gekozen. In het begeleidende persbericht zegt Ernst & Young: "Sport heeft een grote maatschappelijke waarde. Sport spreekt veel mensen aan. En sport is sterk georganiseerd, wat aansluit op het decentrale karakter van Ernst & Young."
Ernst & Young heeft zich onder andere tot doel gesteld tweehonderd medewerkers een actieve rol te geven in het ondersteunen van sportverenigingen in het land.

Randstad verlengt de sponsoring vanuit de gedachte dat stimulering van de top- en breedtesport in Nederland in het verlengde ligt van kerncompetenties van de onderneming. Randstad zegt zich bewust te zijn van zijn verantwoordelijkheid als het gaat om het scheppen van kansen en het helpen realiseren van ambities van mensen op de arbeidsmarkt.
Randstad begeleidt momenteel 1400 topsporters in hun maatschappelijke carrière. Daar worden twee elementen aan toegevoegd. Randstad gaat een speciaal traject opzetten voor de gestopte topsporter. Tevens gaat men kijken of er buiten de randstad Topsport Academie nieuwe opleidingsmogelijkheden zijn te vinden of te creëren.

NOC*NSF lanceerde in juli de nieuwe sponsorpropositie van de sportkoepel. Daarbij wil men uiteindelijk zes hoofdsponsors. Met Ernst & Young, Randstad en het al eerder getekende contract met Nederlandse Spoorwegen is men op de helft.