De sponsorverbintenis tussen de KNVB en PricewaterhouseCoopers (PwC) wordt per 1 juli verlengd tot en met het Europees Kampioenschap van 2012 in Polen en Oekraïne.
PwC is al sinds 1992 sponsor van de KNVB en het Nederlands elftal. In de nieuwe overeenkomst is onder meer afgesproken dat PwC nadrukkelijk haar kennis en expertise beschikbaar gaat stellen aan het amateurvoetbal.
Jaarlijks zal een aantal projecten gezamenlijk worden uitgevoerd die ten doel hebben het Nederlandse amateurvoetbal als geheel te ondersteunen. Deze projecten worden in samenspraak met de KNVB gekozen en liggen op het terrein van fiscaliteit en bedrijfsvoering. Hiermee geeft PwC verder invulling aan haar beleid op het gebied van Corporate Responsibility (maatschappelijk verantwoord ondernemen).
Jos Nijhuis, voorzitter Raad van Bestuur van PricewaterhouseCoopers, is trots dat PwC ook de komende vier jaar haar naam weer zal verbinden aan de KNVB en het Nederlands elftal. “De sponsoring van de KNVB is een krachtig middel om onze sterke positie op de Nederlandse markt zichtbaar te maken. De positieve uitstraling rondom het Nederlands elftal tijdens Euro 2008 speelt daarbij zeker een belangrijke rol. Laten we hopen dat dit succes de komende jaren een vervolg krijgt.”
“Wij zullen ook de komende jaren op een verrassende en onderscheidende wijze invulling gaan geven aan de sponsorovereenkomst, zowel op corporate als recruitment niveau. Als accountant- en adviesorganisatie blijven wij daarbij vanzelfsprekend de feiten en cijfers met betrekking tot Oranje centraal stellen. Daarnaast willen wij vanuit onze maatschappelijke betrokkenheid de verdere professionalisering van het amateurvoetbal een impuls geven”, aldus Fons Hoogeveen, lid Raad van Bestuur PwC en onder andere verantwoordelijk voor marketing en communicatie.
De KNVB is tevreden het contract met een trouwe partner als PwC te kunnen continueren. 'De huidige successen van Oranje tijdens Euro 2008 leiden tot grote euforie in Nederland en daarbuiten. Voor ons is het ook van groot belang dat trouwe partners als PwC wederom hun verbintenis met de KNVB verlengen. Hiermee wordt ook de langere termijn gewaarborgd. Steeds meer sponsors richten zich ook op het amateurvoetbal, zo ook onderdelen uit deze overeenkomst met PwC. Dat is belangrijk voor het voetbal in Nederland en biedt daarmee kansen voor toekomstige succesen van Oranje', aldus Jean-Paul Decossaux, commercieel manager van de KNVB.
Tijdens het huidige Europees Kampioenschap speelt PwC zich als sponsor van de KNVB en initiatiefnemer van de website cijfersvanoranje.nl reeds spectaculair in de kijker. Een mega illustratie van ruim 1000 m2 met daarop juichende Oranje spelers prijkt op het hoofdkantoor van PwC, gelegen aan de A4 ter hoogte van knooppunt De Nieuwe Meer in Amsterdam.