Puma en Arsenal Football Club hebben vandaag een lange termijn partnership aangekondigd. Het nieuwe partnership is de grootste deal uit geschiedenis van beide partijen en zou 150 miljoen pond bedragen.
Vanaf 1 juli 2014 zal Puma de officiële kledingpartner zijn van Arsenal. Naast de wedstrijd- en trainingsoutfits voor alle Arsenal teams, zal Puma ook een uitgebreide range Arsenal branded merchandise ontwikkelen voor de rest van de wereld. Dit nieuwe commerciële partnership is de grootste deal uit de geschiedenis van zowel Puma als Arsenal.
Puma en Arsenal willen wereldwijd strategisch samenwerken om zo gezamenlijk te zorgen voor groei in alle voetbalmarkten en maken hierbij gebruik van Puma’s wereldwijde verkoopnetwerk, internationale tours en geïntegreerde marketingactiviteiten. Door de samenwerking kan Puma haar nieuwe performance producten tonen aan de indrukwekkende wereldwijde fanbase van Arsenal.
Door het verlengen en uitbreiden van haar relatie met de FIGC (de Italiaanse voetbalbond), het tekenen van de UEFA Champions League finalist van 2013 Borussia Dortmund en het versterken van het speler portfolio met onder andere Sergio Agüero, Cesc Fàbregas, Mario Balotelli, Radamel Falcao, Olivier Giroud en Yaya Touré, wil Puma zich duidelijk als het nummer drie voetbalmerk positioneren.
Bjoern Gulden, Chief Executive Officervan PUMA: ‘Al een aantal jaar is Arsenal een belangrijk strategisch doel voor PUMA. We zijn trots dat we deze samenwerking hebben gesloten met een voetbalclub van wereldformaat. Dit allemaal dankzij een duidelijke commerciële visie, een goede sportmarketingstrategie en het enorme enthousiasme binnen de PUMA organisatie. Voor PUMA is een nieuw tijdperk aangebroken en Arsenal biedt ons de kans om onze geloofwaardigheid als wereldwijd sportmerk te versterken. We hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat de plannen die we hebbenliggen voor de activatie van ons partnership wereldwijd zal zorgen voor een enorme impact.’
Ivan Gazidis, Chief Executive Officer bij voetbalclub Arsenal: ‘We zijn erg enthousiast over het partnership met PUMA, een bedrijf waarmee wij ons sterk verbonden voelen door de rijke voetbaltraditie van het sportmerk en het recordaantal innovaties dat ze geïntroduceerd hebben. Dit is een belangrijke stap vooruit voor Arsenal’s ontwikkeling op en naast het veld.’