PSV verlengt met Brainport Eindhoven partners

PSV heeft de overeenkomst met ASML, VDL en Jumbo als partners in Brainport Eindhoven met drie jaar verlengd. Schoonmaakbedrijf CSU zal toetreden tot de bedrijvengroep. High Tech Campus Eindhoven stapt uit Brainport Eindhoven en wordt hoofdsponsor van de PSV Vrouwen.

ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep committeren zich voor langere tijd als Premium Partner aan PSV. De drie bedrijven uit Metropoolregio Brainport Eindhoven hebben zich voor nog minimaal drie jaar verbonden aan het unieke samenwerkingsverband, dat zichtbaar op het shirt van PSV wordt uitgedragen. ‘Wij gaan met elkaar door om de regio nog sterker te maken’, zegt Algemeen Directeur Toon Gerbrands van PSV.

PSV sloot in 2019 een overeenkomst met VDL, ASML, Jumbo, Philips en High Tech Campus om als Brainport Eindhoven op het shirt van de Eindhovense voetbalclub te staan. Later kwam daar Swinkels Family Brewers (Bavaria) bij. De bedrijven betalen ieder circa 1,25 miljoen euro per seizoen. Philips verlengde haar huidige sponsorcontract met PSV in 2020 tussentijds met tien jaar tot 2031. Behalve onder andere de verlenging van de naamgeving van het Philips Stadion, hield deze nieuwe afspraak ook al een langer commitment aan Brainport Eindhoven in met vijf jaar tot 2026.

CSU is al ruim dertig jaar trouwe partner van de club. In 2018 verlengde en intensiveerde CSU de samenwerking met PSV om zich tot 2023 als Official Partner aan PSV te verbinden. Als nieuwe Brainport-partner wordt vanaf komend seizoen de samenwerking iets anders georganiseerd en verlengd tot medio 2027.
”CSU staat bekend om haar moedige, veerkrachtige en vernieuwende ondernemerschap”, reageert John van Hoof, voorzitter Raad van Bestuur van CSU. “Dagelijks werken we aan het creëren van gezondere, gastvrijere en gelukkigere werk- en leefomgevingen. Juist in Brainport dragen we daar graag aan bij. Als groot werkgever in deze regio en met onze Brabantse roots zijn we ons bewust van onze maatschappelijke invloed. Wij zijn diep verankerd in de samenleving. Het bieden van perspectief op werk voor iedereen en de duurzame inzetbaarheid van álle mensen die onderdeel uitmaken van deze regio is een belangrijke opdracht en ons op het lijf geschreven.”

“De samenwerking tussen deze topbedrijven en PSV wordt door velen gezien als het ultieme voorbeeld van hoe we als één regio samen de wereld veroveren”, reageert de algemeen directeur van PSV. “Uit onderzoek bleek al dat Brainport Eindhoven steeds meer bekend staat als een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving. Dat maakt ons trots. Daarbovenop willen we meer onderstrepen dat Brainport Eindhoven van en voor iedereen is, net als PSV. We willen dat meer mensen trots zijn om bij Brainport Eindhoven te horen. Deze drie partijen gaan zich daar samen met de andere partners en PSV hard voor maken de komende jaren.”

In 2020 kondigde Philips aan hun commitment met het Brainportpartnership te verlengen. Later trad Royal Swinkels Family Brewers toe tot de unieke constructie. ASML, Jumbo Supermarkten en VDL Groep verbonden zich drie jaar geleden gelijktijdig met Philips en High Tech Campus Eindhoven aan het wereldwijd unieke samenwerkingsverband. Samen hebben de partijen de ambitie om de Brainportregio in de breedste zin van het woord te ontwikkelen. Dankzij het partnership is de bekendheid van de metropoolregio al enorm gegroeid. Alle partners willen de komende jaren verder bouwen aan een nog sterker Brainport Eindhoven en leggen de focus daarbij op alle inwoners van de regio. Iedereen moet van de groei kunnen profiteren. “Nu de naamsbekendheid gestegen is, kunnen we verder bouwen aan de realisatie van onze doelstellingen op het gebied van het werven en behouden van de beste mensen en hardste werkers voor onze regio”, zegt Peter Wennink namens ASML. “We willen dat iedereen zich hier onderdeel van Brainport voelt.”

Op het gebied van armoedebestrijding, vitaliteit, terugdringen van werkloosheid, kansen voor kinderen en sociale cohesie willen de Premium Partners verder bouwen. “Eén van onze doelen is een regio waar de mensen zich nóg fitter, vitaler en dus gezonder voelen”, reageert Colette Cloosterman - van Eerd CCO van Jumbo Supermarkten. “We hebben onze kennis en expertise samengebracht op een informatief en inspirerend platform met onderwerpen over bewegen, goede voeding en slapen. Daarnaast gaan we onze initiatieven om de vitaliteit van de regio te vergroten via #BrainportVital verder uitbouwen. Als partners geloven wij namelijk in de meerwaarde van het delen van kennis, zoals in onze regio continu gebeurt.”

https://www.psv.nl/nieuwspagin...

Foto's: PSV Media

High Tech Campus hoofdsponsor PSV Vrouwen

High Tech Campus Eindhoven stapt uit het platform en gaat zich richten op het vrouwenteam van PSV. Daarvoor gaat de campus ongeveer een half miljoen betalen. Het ecosysteem van 260 hightechbedrijven uit Eindhoven heeft zich voor twee seizoenen aan PSV Vrouwen verbonden. Per 1 juli 2022 staat de sponsornaam op de borst van het shirt. ‘We willen vrouwelijke rolmodellen meer in de spotlights zetten’, zegt Jan-Willem Neggers, Managing Director van High Tech Campus Eindhoven.

High Tech Campus Eindhoven kiest om strategische redenen voor een nieuwe vorm van hun sponsorpositie bij PSV. Na ruim drie jaar komt er daarom een eind aan het Premium Partnership, waarvan het zelf één van de oprichters is. “Wij zijn trots wat we de afgelopen jaren gezamenlijk in deze regio hebben bereikt”, zegt Hilde de Vocht, Marketing & Communications Director van High Tech Campus Eindhoven. “Dankzij deze samenwerking op innovatie, vitaliteit en talent staat metropoolregio Brainport Eindhoven op de kaart. Nu dit partnership staat en verder groeit, zien wij nieuwe kansen binnen PSV.”

Commercieel Directeur Frans Janssen van PSV dankt High Tech Campus Eindhoven voor de afgelopen drie seizoenen en is trots op de evolutie die het in de sponsorpiramide van de club maakt. “Hier komt tot uiting wat wij drie seizoenen geleden met ons Premium Partnership voor ogen hadden”, zegt hij. “In 2019 spraken we er al over dat er ruimte is om toe te treden, uit te stappen of door te groeien. High Tech Campus Eindhoven heeft een missie en kiest ervoor om daarom een nieuwe rol bij PSV te gaan vertolken. Ik ben enorm trots dat zij vanaf komend seizoen hoofdsponsor van PSV Vrouwen zijn. Samen maken we van de vrouwentak van onze club een speerpunt en gaan we PSV Vrouwen naar een nog hoger niveau tillen.”

High Tech Campus Eindhoven strijdt al jaren voor meer diversiteit in de techwereld. “Dat doen we met ons initiatief Fe+male Tech Heroes, dat onder andere vrouwelijke rolmodellen in de spotlights zet”, vertelt De Vocht. “We laten zien hoe gaaf het is om in de techwereld te werken, en waarom diversiteit zo belangrijk is. En dat inspireert: van jong tot oud.” Die vrouwelijke rolmodellen vind je ook in de voetbalwereld. “Alle voetbalvrouwen bij PSV zijn rolmodellen, van Jeslynn Kuijpers tot Sari van Veenendaal. Door hun verhalen te vertellen, willen we meisjes en vrouwen in deze regio inspireren om hun dromen te volgen. Als hoofdsponsor van PSV Vrouwen gaat High Tech Campus strijden voor meer diversiteit, rolmodellen, en uiteraard: de winst.”

“Als Campus lopen we graag voorop”, vervolgt De Vocht. “In het ontwikkelen van nieuwe innovatie hubs, zoals het AI Innovation Center en de 5G Hub Eindhoven. In het ondersteunen van nieuwe startups, die wel eens kunnen uitgroeien tot het nieuwe ASML of Philips. En in het kickstarten van innovatieve partnerships. Daar zien wij nieuwe kansen.”