Pipple tekent als official sponsor en strategische AI-partner

PSV verwelkomt Pipple als nieuwe Official Sponsor. Dit innovatieve technologiebedrijf uit Eindhoven gaat de club ondersteunen in het ontwikkelen en implementeren van een AI-strategie, geheel in lijn met de Visie2030. De samenwerking loopt minimaal tot de zomer van 2028.

“Als voetbalclub moet je partnerships zoeken met bedrijven die je kunnen helpen de koers te varen die je voor ogen hebt en zo samen successen behalen,” vertelt Commercieel Directeur Frans Janssen. “In onze Visie2030 staat expliciet dat wij meer datagedreven willen werken. Dus toen we bij Pipple zagen wat zij in huis hebben, ging het balletje rollen.”

Versneller in technologische potentie

Pipple is gespecialiseerd in het benutten van data en kunstmatige intelligentie om strategische doelen te bereiken. De samenwerking met PSV richt zich op het ontwikkelen van een AI-strategie die de club in staat stelt haar technologische potentieel volledig te benutten.

“Wij zijn voor PSV een versneller in het verzilveren van de technologische potentie van data en AI,” zegt Jeroen De Haas, oprichter van Pipple. “Onze eerste stap wordt een goede AI-strategie voor PSV. Een soortgelijk traject hebben we net afgerond bij bol.”

Belangrijke stap richting Visie2030

Met Pipple als partner zet PSV een belangrijke stap richting een toekomst waarin data en technologie een grotere rol spelen in zowel de sportieve als commerciële ambities van de club. Deze samenwerking illustreert het streven van PSV om innovatieve bedrijven uit de Brainport-regio en daarbuiten te betrekken bij het realiseren van de Visie2030.

Naast de strategische samenwerking treedt Pipple ook toe als Official Sponsor binnen de sponsorpiramide. Dit biedt het bedrijf een podium om zich verder te profileren als innovatieve en vooruitstrevende speler in de wereld van data en AI.