Philips heeft zich als sponsor verbonden aan het KLM Open en het ABN AMRO Ladies Open 2009.
De marktleider in Health and Wellbeing maakte vandaag bekend de twee internationale golftoernooien van Nederland te ondersteunen en wel op een ongebruikelijke manier. Centraal staat het ter beschikking stellen van producten van Philips, die het mogelijk maken de organisatie van deze toernooien verder naar een hoger plan te trekken.
‘Dit is voor ons een hele mooie manier om een introductie te krijgen in de golfwereld. Wij verbinden ons graag aan een dergelijk prestigieus en hoogwaardig internationaal sportevenement. Daarnaast sluiten golfers goed aan bij de doelgroep van onze kwalitatieve producten,’ aldus Egbert van Acht, executive VP Chief Marketing Officer bij Philips.
‘Wij zijn erg blij met deze nieuwe sponsor. Elk jaar streven we de toernooien naar een hoger plan te tillen en met Philips hebben we dat op een originele manier bereikt. We hebben gekeken naar de behoeften van iedereen die betrokken is bij het toernooi, van pers, spelers en greenkeepers tot sponsors en de logistieke organisatie. Op elk vlak heeft Philips wel een relevant product te bieden, waardoor de toernooien groeien in uitstraling,’ zei Daan Slooter, toernooidirecteur KLM Open in reactie op het getekende contract.
Het KLM Open is onderdeel van de European Tour en het ABN AMRO Ladies Open van de Ladies European Tour. Beide toernooien worden ondersteund door de partners KLM, KPMG en ABN AMRO en georganiseerd door This Is Golf.