PepsiCo heeft aangekondigd dat het de samenwerking met de UEFA Champions League voor drie jaar verlengt.
Zes van de toonaangevende wereldwijde merken van PepsiCo zullen de internationale competitie ondersteunen tot en met de finale van de UEFA Champions League in 2021, waarbij het Pepsi handelsmerk, inclusief de merken Pepsi MAX, Lay's en Gatorade, een leidende rol in de samenwerking zullen blijven nemen.
Sinds PepsiCo in 2015 hoofdsponsor is geworden, werkt het bedrijf samen met UEFA om voetbalfans van over de hele wereld te enthousiasmeren en dichter bij de topatleten en hun geliefde sport te brengen. Wereldwijd hebben meer dan 100 markten impactvolle campagnes uitgevoerd die de gecombineerde kracht van de UEFA Champions League en PepsiCo’s iconische merken benutten. Van de "United”-campagne van Lay’s met Lionel Messi, tot het succesvolle Gatorade 5v5-toernooi, dat wereldwijd opkomende voetballers motiveert om alles uit hun voetbaltalent te halen.
Als onderdeel van de vernieuwde samenwerking hebben PepsiCo en UEFA extra doorlopende support toegezegd voor de openingsceremonie van de door Pepsi gepresenteerde finale van de UEFA Champions League. Sinds zijn inauguratie in 2016 verzorgt Pepsi de epische muziekoptredens voor 's werelds meest bekeken jaarlijkse sportevenement, waarmee elke finale voorzien wordt van een ongeëvenaarde beleving voor de voetbalfans.
Daarnaast blijft Lay''s samenwerken met de UEFA Foundation for Children en haar inspanningen, nadat het merk vorig jaar een initiatief ondersteunde om een permanent kunstgrasveld in het vluchtelingenkamp Za'atari in Jordanië te plaatsen. Door dit initiatief kregen vluchtelingen de kans om in een veilige omgeving met uitstekende faciliteiten hun favoriete sport te beoefenen en te aanschouwen.
"PepsiCo heeft een geweldige en legendarische geschiedenis met voetbal. Daarom zijn we verheugd over de vernieuwde samenwerking met de UEFA Champions League. De afgelopen drie jaar is de UEFA Champions League een krachtig en mooi platform geweest, en we zullen ons blijven inzetten om miljoenen fans over de hele wereld het beste van voetbal te brengen”, aldus Ramon Laguarta, PepsiCo Global President, in reactie op de verlenging van de samenwerking.
Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director, zei: "Sinds PepsiCo in 2015 deel is gaan uitmaken van de UEFA Champions League-partnerfamilie, hebben PepsiCo en zijn merken de competitie internationaal gepromoot en we zijn blij om onze sterke verbintenis van 2018 tot 2021 voort te zetten. Van innovatieve digitale activaties tot aan promoties op verpakkingen in meer dan 100 markten: PepsiCo is de perfecte partner voor de UEFA om wereldwijd bekendheid en interesse voor de UEFA Champions League te blijven genereren. De openingsceremonie van de finale, gepresenteerd door Pepsi, heeft gezorgd voor een nieuw publiek voor de competitie en we kijken uit naar een wederom spannende show in Kiev.”
De merken Pepsi, Lay's, Gatorade, Doritos, 7UP en Ruffles maken deel uit van de samenwerking, met activiteiten die de komende weken van start zullen gaan voor de 2018 knock-outfasen.