Volgend op de succesvolle samenwerking sinds 2018 wordt het mediapartnership tussen KNLTB en DPG Media met 3 jaar verlengd. De samenwerking moet de KNLTB in staat stellen meer zichtbaarheid en aandacht te creëren voor tennis en padel in dagbladen, magazines en online, zowel regionaal als landelijk. Dat draagt bij aan de missie van de KNLTB om meer mensen tennis en padel te laten spelen.
Albert-Jan Smid, Manager Commercie KNLTB: ”Met de samenwerking met DPG Media hebben we de mogelijkheid om zowel top- als breedte sport dichtbij de sportliefhebbers te brengen en hen te enthousiasmeren voor deze mooie sporten die tennis en padel zijn! Het is onze ambitie meer mensen meer te laten tennissen en padellen. Zichtbaarheid en aandacht voor deze sporten is daarbij essentieel. Met het AD, de regionale dagbladen en magazines zijn we in staat niet alleen landelijk maar ook regionaal mensen enthousiast te maken voor deze sporten. De platformen van DPG media geven ons mooie content en verhalen het podium waar ze recht op hebben."
Rhian Ket, Partnership Manager DPG Media: "AD is sinds jaar en dag sportkrant nummer één en werkt nauw samen met onze regionale dagbladen in ADR Nieuwsmedia. Het doel van de samenwerking is gezamenlijk meer aandacht te creëren voor tennis en padel via DPG Media en regionale bladen, van professioneel niveau tot competities en recreatieve sport in de regio.”
Voor de vierde keer op rij heeft het AD in samenwerking met de KNLTB een unieke Tennisspecial gemaakt die op 9 april als bijlage bij het AD wordt gevoegd. Hierin staan mooie verhalen over de populariteit van tennis in deze coronatijd, over tennis als ideale workout, over het verlangen naar de competitie, voor veel tennissers de leukste zeven dagen van het jaar en over de opkomst van de snelst groeiende sport van Nederland: Padel.
Ellen Julius, Manager Communicatie & PR: "Dat betekent dat minstens 2,7 miljoen lezers uitgebreid kunnen lezen waarom tennis en padel zo leuk zijn en stimuleren we hopelijk veel mensen om ook eens een balletje te gaan slaan."
Twee weken geleden verlengde de KNLTB ook de samenwerking met Dunlop en K-Swiss.