OPPO wordt UEFA Champions League sponsor

UEFA heeft OPPO aangekondigd als nieuwe official partner van de UEFA Champions League. Het Chinese telefoonbedrijf wordt twee seizoenen partner van de clubcompetitie. In het partnership zitten ook de UEFA Super Cup, UEFA Futsal Champions League finales en de UEFA Youth League finales. OPPO is het eerste Chinese bedrijf dat partner wordt van de UEFA Champions League.

Guy-Laurent Epstein, UEFA marketing director, zei: "We zijn verheugd om OPPO te verwelkomen bij de UEFA sponsorfamilie en 's werelds grootste clubcompetitie. OPPO is een wereldwijde leider op het gebied van mobiele technologie en samen kijken we uit in het versterken van onze inspanningen om voetbalfans over de hele wereld te inspireren en met elkaar te verbinden."

William Liu, President Global Marketing bij OPPO, zei: "We zijn enthousiast om partner te worden van UEFA. . Bij OPPO geloven we in de kracht van innovatie in het oplossen van dagelijkse uitdagingen. In lijn met de ambitie van de UEFA om te strijden in geval van tegenspoed, maakt dit een perfect partnerschap.”

Als onderdeel van het partnerschap zal OPPO zichtbaar zijn via billboards, in stadions met uitgebreide reclame en op de website en sociale mediakanalen van de UEFA Champions League. Daarnaast biedt OPPO voetbalfans de unieke mogelijkheid om tijdens het UEFA Champions League-seizoen het veld op te gaan en belangrijke momenten vast te leggen met zijn smartphones. De ‘Inspiration Moments’ die tijdens de wedstrijden worden vastgelegd, worden gedeeld in een OPPO-galerij op de UEFA Champions League-website en getoond op de landingspagina.
Bovendien worden er ook toonaangevende OPPO-apparaten belicht, zoals de Find en Reno smartphoneseries met de geavanceerde MariSilicon X Neural Processing Unit (NPU) voor professionele beeldverwerking. Aanvullend zullen de nieuwe en aankomende OPPO IoT-producten, zoals audioproducten en smartwatches, worden gepromoot die voetbalfans over de hele wereld inspireren en hen de UEFA Champions League op een geheel nieuwe manier laten beleven.

Deze nieuwste samenwerking sluit aan bij OPPO’s bestaande sportpartnerschappen en ambities om consumenten te inspireren en verbinden via sport. Zo is OPPO voor het vierde jaar op rij partner van Wimbledon en Roland-Garros. Bovendien is OPPO wereldwijd partner van de International Cricket Council (ICC). Door partnerschappen aan te gaan met verschillende internationale sporttoernooien, probeert OPPO verbinding te zoeken met gebruikers in verschillende regio’s en culturen om zo tegemoet te komen aan de behoeften van wereldwijde gebruikers.

OPPO wordt official global sponsor van de UEFA Champions League naast Heineken, PlayStation, PepsiCo, Mastercard, FedEx en Just Eat Takeaway.com.