De Dam tot Damloop, het iconische hardloopevenement dat jaarlijks duizenden deelnemers en toeschouwers trekt, kondigt met trots een nieuwe samenwerking aan met kledingmerk On.
Met deze nieuwe samenwerking versterkt de 38e editie van de Dam tot Damloop, die plaatsvindt op zondag 22 september, haar positie als een van de meest spraakmakende en gewaardeerde hardloopevenementen in Nederland met ruim 60.000 lopers aan de start.
Sportorganisatie Le Champion heeft als missie zoveel mogelijk mensen inspireren om te sporten en te bewegen, om daarbij bij te dragen aan een gezonde en vitale samenleving. René Wit, Adjunct directeur Le Champion, is vanzelfsprekend blij met deze samenwerking: “Een toonaangevend merk als On past bij de ambities van de Dam tot Damloop en Damloop by night. Met elkaar delen we de passie voor hardlopen en bundelen we de krachten om de hardloopervaring van deelnemers aan de Dam tot Damloop te vergroten. Samen streven we ernaar mensen in beweging te brengen. Op deze manier dragen we bij aan een gezondere en vitalere samenleving.” On staat bekend om zijn baanbrekende technologieën en hoogwaardige producten die hardlopers helpen om hun prestaties te verbeteren. Door deze samenwerking kan Le Champion deelnemers van alle niveaus ondersteunen bij het bereiken van hun sportieve doelen."
Laura van der Heiden, Marketing Lead On België & Nederland: “On deelt de missie van Le Champion om te inspireren en mensen aan te zetten tot beweging. De Dam tot Damloop is een iconisch hardloopevenement en we zijn er dan ook trots op dat we ons vanaf 2024 sponsor kunnen noemen. We gaan onze ‘run culture’ naar de Dam tot Damloop brengen met als doel hiermee zoveel mogelijk mensen te inspireren om te sporten, ongeacht hun ervaring of niveau.”
On is ontstaan in de Zwitserse Alpen met het doel om de beleving van hardlopen revolutionair te veranderen en deed de belofte: run on clouds. Veertien jaar na de marktintroductie levert On baanbrekende innovaties op het gebied van premium schoenen, kleding en accessoires voor high-performance hardlopen, outdoor, training en tennis. De bekroonde CloudTec®-innovatie, het doelgerichte design en de baanbrekende stappen in de circulaire economie van sportkleding hebben een snelgroeiende wereldwijde schare fans aangetrokken - en inspireren mensen om te verkennen, te ontdekken en verder te dromen. On is wereldwijd aanwezig in meer dan 60 landen en onderhoudt een digitale community op www.on.com.
Op de foto: v.l.n.r. Jan Willem Mijderwijk (race director Dam tot Damloop) - Laura van der Heiden (Marketing Lead BeNe & France) - René Wit (Adjunct Directeur Le Champion) - Joep Maas (Head of Sales Belgium & Netherlands