Olympische sporters bedanken spelers Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij grijpt zijn partnership met TeamNL deze Olympische periode aan om de belangrijke rol van Nederlandse Loterij in de Nederlandse sport; te benadrukken én het corporate merk meer bekendheid te geven.

In een crossmediale-campagne bedanken Olympische sporters de spelers van Nederlandse Loterij voor hun steun. Achterliggende boodschap is dat elke deelnemer aan één van de kansspelen van Nederlandse Loterij direct de atleten van TeamNL die deelnemen aan de Olympische en Paralympische Winterspelen in PyeongChang steunt.

Arno de Jong, directeur Brands & Portfolio bij Nederlandse Loterij, gaat in op de achtergronden van de campagne.
"Door de deelname aan een van de spellen van Nederlandse Loterij leg je als deelnemer een fundament onder de sportcarrière van heel veel sporters”, benadrukt Arno de Jong. "Jaarlijks dragen we meer dan 40 miljoen euro af aan de sport. Dat is meer dan 50% van de begroting van NOC*NSF en voor sommige sportbonden soms wel een kwart van hun begroting. We willen met de campagne een grotere bewustwording bij zowel de sporters zelf creëren, als bij het brede publiek over onze rol in de sport en laten zien dat we enorm verbonden zijn met de sport met al onze merken.”

Lees het hele interview met Arno de Jong in het nieuwe nummer van Sponsorreport.