FC Groningen heeft met OG Clean Fuels een nieuwe hoofdsponsor gebonden. De Trots van het Noorden is een contract tot de zomer van 2025 overeengekomen met de internationaal opererende onderneming.
OG wordt met het tekenen van de verbintenis de meest prominente partner binnen de club. OG is een internationaal bedrijf met 225 tankstations in diverse Europese landen. Net als FC Groningen heeft OG ambities om zowel nationaal als internationaal verder te groeien. Aankomende zaterdag (2 april 2022) bij de thuiswedstrijd tegen Ajax zal het logo van OG voor het eerst op het groen-witte FC-shirt prijken.
FC Groningen moest op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor na het faillissement van Office Centre. Met het vinden van de nieuwe hoofdsponsor heeft FC Groningen snel kunnen doorschakelen, nadat de club de laatste drie Eredivisiewedstrijden zonder sponsoruiting op de voorzijde van het shirt speelde. Manager Partnerships Bastiaan Fehrman is zeer trots op de meerjarige overeenkomst met OG. “Een hoofdsponsor die we met gepaste trots op de borst gaan dragen. De relatie met OG gaat al heel lang terug en de stap om zich nu als hoofdsponsor aan FC Groningen te verbinden past perfect in wat wij als club verstaan onder ‘Word Groter’.”
De Trots van het Noorden is met OG een partnership overeengekomen tot en met het seizoen 2024/2025. In het eerste volledige jaar – ingaande vanaf 1 juli 2022 – is met het hoofdsponsorschap een bedrag gemoeid van 1,2 miljoen euro. Het tweede seizoen (2023/2024) wordt dat bedrag verhoogd naar 1,35 miljoen euro en voor het laatste contractjaar (tot medio 2025) is een vergoeding van 1,5 miljoen euro overeengekomen. Het gaat om vaste bedragen, die door middel van onder meer prestatiebonussen nog verder kunnen oplopen.
OG Clean Fuels startte in 2008 onder de naam OrangeGas en is inmiddels uitgegroeid tot één van de snelst groeiende aanbieders van duurzame brandstof in Europa. OG gelooft in het multidisciplinair aanbieden van alle schone brandstoffen, wat er voor zorgt dat schoon rijden voor iedereen haalbaar is. "Met OG bindt FC Groningen niet alleen een nieuwe hoofdsponsor, maar ook één van de schoonste bedrijven van Nederland", laat FC Groningen weten.
OG heeft momenteel ruim 225 tanklocaties in Nederland, Duitsland, Zweden en Italië – waarvan 93 in Nederland – om schoon te tanken. Het bedrijf heeft de ambitie de komende jaren dit aantal fors uit te breiden, naar meer dan 300 tanklocaties in zes Europese landen.
Foto: FC Groningen