Het boek ''Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport'' van Robert Kok en Hugo Gruijters en uitgegeven door Arko Sports Media, is door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) genomineerd voor de Nederlandse prijs voor marketingliteratuur.
Het boek ''Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport'' is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden een voor een behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases.
Uit meer dan 40 marketingboeken zijn de volgende 10 boeken genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017:
- Het einde van online winkelen, Wijnand Jongen (Business Contact)
- De kracht van platform strategie, Cor Molenaar (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Startup Branding, Andy Mosmans (Boom Uitgevers Amsterdam)
- Customer journey optimalisatie, Rob Luif (Van Duuren Management)
- Big data marketing, Paul Postma (Boom Uitgevers Amsterdam)
- De marketingorganisatie van de toekomst, Rob Beltman (Van Duuren Management)
- De relatie economie, Xavier van Leeuwe (Business Contact)
- Sterke merken, betere wereld, Bart Brüggenwirth (Vakmedianet)
- Sportmarketing – waardecreatie binnen de sport, Robert Kok en Hugo Gruijters (Arko Sports Media)
- Influencers, Carole Lamarque (LannooCampus)
Het belangrijkste criterium voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 geldt in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketing vakgebied weer te geven. Daarnaast moet het boek in de periode derde kwartaal van 2016 tot en met september 2017 zijn gepubliceerd, vanuit het Nederlandstalige marketing vakgebied zijn ontstaan en inhoudelijk een duidelijk raakvlak met marketing hebben. Vorig jaar won het boek ''Creating Value with Big Data Analytics'' van Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk (Routeledge).
De uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 zal voor de vijftiende keer plaatsvinden in de avond van 28 november bij Beeckestijn Business School te Leusden. Het boek ''Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport'' is hier te bestellen.