NOC*NSF en Volkswagen verlengen hun samenwerking tot en met de Olympische Spelen van 2016. Het automerk is de komende vier jaar Partner in Sport. Aansluitend op het NOC*NSF Sportgala bedankte André Bolhuis, voorzitter NOC*NSF, Volkswagen Nederland voor 25 jaar partnership met NOC*NSF.
Volkswagen Nederland voorheen official supplier, zet steviger in op de samenwerking en wordt Partner in Sport. In de verre aanloop naar de Spelen van 1988 wisten Volkswagen-importeur Pon en toen nog het NOC elkaar al te vinden om een oplossing te bieden voor de groeiende mobiliteitsbehoefte onder sporters.
"Topsporters reizen de hele wereld over om zich te meten met sporters uit andere landen. Ook in Nederland reizen ze veel. De trainingsaccommodatie ligt immers niet altijd om de hoek. Een betrouwbaar,comfortabel en veilig vervoermiddel is dan ook geen overbodige luxe. Op deze manier kan de sporter zich volledig focussen op het leveren van topprestaties.", aldus NOC*NSF.
"Het door Volkswagen ter beschikking gestelde wagenpark is door zijn efficiëntie en gunstige brandstofverbruik een onmisbare schakel voor Olympische sporters. Zo rijden er straks meer dan 150 Olympische sporters in een Volkswagen, op dit moment veelal in de Polo en de Up!", zegt Volkswagen.
Andre Bolhuis is blij met de continuering van Volkswagen:"Wij zijn er uiteraard bijzonder trots op dat Volkswagen ook de komende jaren de Nederlandse sport blijft steunen als een Partner in Sport. We hebben voor de komende jaren een aantal ambitieuze doelen bepaald: Een top 10 positie in de wereldranglijst, een leven lang sporten en een versterking van de sportbranche in Nederland. Om deze doelen te kunnen realiseren is samenwerking met het bedrijfsleven essentieel. Niet alleen op het financiële vlak, maar ook met de inzet en het ter beschikking stellen van diensten zoals het wagenpark van Volkswagen. "Voor ons was het volstrekt duidelijk dat we het partnerschap met NOC*NSF graag wilden voortzetten. De auto’s met de sticker‘Olympische Sporters rijden Volkswagen’ zijn de afgelopen decennia echt bij het Nederlandse straatbeeld gaan horen”, aldus Willem Trip, directeur van Volkswagen Nederland. "
Volkswagen Nederland is de vijfde partner die tekent voor het sponsorprogramma Mission 2016 van NOC*NSF. Eerder tekende Nuon/Vattenfall,Lotto, Randstad en Rabobank, die zich eveneens Partner in Sport van NOC*NSF mogen noemen.