Nieuwe partnerships voor Team DSM

World Tour Cycling Team DSM heeft afgelopen week een groot aantal nieuwe sponsorships bekendgemaakt. LV Logistics, Youfone, Aqua-Step, Nalini en Hans Anders verbinden zich als partner aan het wielrenteam. Donderdag 9 december werden de teams en de nieuwe shirts voor 2022 met de nieuwe partners gepresenteerd.

Hans Anders Retail Group wordt met de bekende optiekketens Hans Anders en eyes + more een officiële partner van Team DSM. Een deel van het partnership is gericht op de gezamenlijke ontwikkeling van hoogwaardige en innovatieve wielrenbrillen.

Het langdurige strategische partnership wordt gevormd door een gedeelde visie en waarden als samenwerking, betrokkenheid, integriteit, passie en trots, laten beide partijen weten. Daarnaast focussen de partners zich op het ontwikkelen van innovatieve oplossingen op het gebied van oogzorg en ‑bescherming, scherp zicht, de nieuwste technologieën en duurzame materialen. Verder zal vanaf de start van het nieuwe seizoen Team DSM ook nieuwe wielrenbrillen dragen, die de specialisten van de partners samen hebben ontwikkeld, met als doel om een nieuwe standaard te zetten voor topsporters die op het hoogste niveau met elkaar concurreren.
Het partnership wordt een belangrijke pijler in de internationale marketingstrategie van de retailformules Hans Anders en eyes + more in de verschillende landen waar zij actief zijn.

“Team DSM en onze optiekketens Hans Anders en eyes + more vullen elkaar perfect aan”, zegt Bart van den Nieuwenhof, CEO Hans Anders Retail Group. “Als wielerploeg weten ze hoe belangrijk goed zicht is bij het leveren van topprestaties en wij, als brillenexperts, weten wat er nodig is om hoogwaardige brillen te ontwikkelen. Daarnaast delen we de passie en drive om altijd het beste uit mensen en hun omgeving te halen. We kijken uit naar de samenwerking met Team DSM voor de komende drie jaar.”

Iwan Spekenbrink, CEO Team DSM, over de samenwerking: “We zijn er trots op dat de Hans Anders Retail Group zich bij ons aansluit voor zo’n strategisch partnerschap op het gebied van wielrenbrillen. Zij zijn een van de grootste spelers op de Europese opticienmarkt en koploper op het gebied van innovatie in optiek, met meer dan 700 winkels en verschillende retailketenformules. Bovenal delen we een gezamenlijke visie op duurzaamheid, veiligheid en innovatie én de ambitie om onszelf voortdurend te verbeteren. Hun inzet en drive om te slagen is uitzonderlijk. Hun technische kracht zal essentieel zijn bij onze gezamenlijke inspanningen om de lat hoger te leggen bij de ontwikkeling van wielrenbrillen. We zijn verheugd om als partners te beginnen en kijken uit naar deze samenwerking met de Hans Anders Retail Group.”

Youfone

Door Team DSM is een groot partnership afgesloten met telecombedrijf Youfone, dat actief is in Nederland en België en meer dan 450.000 klanten heeft. Youfone zal prominent zichtbaar worden in de uitstraling van de wielerploeg vanaf het nieuwe seizoen. Deze samenwerking zal volledig worden geïntegreerd in de internationale marketing planning van Youfone. Bovendien, als key-partner van de WorldTour-ploeg, wil Youfone het team in staat stellen om met de beste kwaliteit bereikbaar te zijn en op deze manier samenwerking tussen atleten, coaches en experts wereldwijd verder te optimaliseren.

Valentijn Rensing (CEO Youfone): “We zijn verheugd en trots om dit nieuws over ons partnership en nauwe samenwerking met Team DSM te delen. We hebben het team leren kennen als een hecht collectief van gepassioneerde mensen en alle teamleden, zowel op als naast de fiets, jagen samen hun dromen na terwijl ze hun unieke "Keep Challenging" -model hanteren met mooie menselijke waarden als basis. Een geweldige groep mensen die hun missie wil bereiken door middel van samenwerking, passie, inzet, vreugde en – zeker – respect voor elkaar. We delen deze waarden met ze en het is de cultuur van het team die ons inspireert. De vooruitstrevende manier van denken van het team en het versterken van elkaar zijn symbolisch verbonden met onze business in mobiele telefonie, internet en tv. Moderne technologie stelt connectiviteit voorop, mensen kunnen hierdoor op individuele wijze communiceren en verbindingen leggen. Deze samenwerking zal onze groeistrategie krachtig ondersteunen en kansen creëren om op een nieuwe manier met onze klanten in contact te komen.”

Iwan Spekenbrink (CEO Team DSM): “We zijn erg trots dat een succesvol en snelgroeiend bedrijf als Youfone zich aan ons verbindt in zo'n belangrijk en strategisch partnership. Ze zijn enorm toegewijd en denken buiten de gebaande paden. Ze zijn een innovatieve en betrouwbare speler en klaar voor de toekomst. Hun business stelt mensen in staat om met elkaar te communiceren zonder te reizen. Ze worden gedreven door hun missie om voor iedereen de beste kwaliteit in telecom te leveren voor een goede prijs en daar zijn ze erg succesvol in, gezien de vele prijzen die ze winnen. Hun klantgedreven en mensgerichte aanpak past ook bij onze cultuur. Technologische ontwikkelingen en innovaties in de wielersport gaan hand in hand en versterken elkaar, daarnaast hebben deze een bewezen impact op resultaten. We kijken er naar uit om de komende jaren samen te werken met zo'n succesvol bedrijf.”

Overige partners

LV Logistics is een internationaal logistiek bedrijf met 33 kantoren wereldwijd. Het hoofdkantoor staat in Vlaardingen. Via het partnership met Team DSM wil het bedrijf zijn nieuwe merknaam communiceren en promoten. LV Logistics zal op het Team DSM-shirt komen te staan. Natuurlijk zal LV Logistics ook op gaan treden als de logistieke partner van Team DSM.

Team DSM en Nalini gaan in 2022 samen de beschermende racekleding verder ontwikkelen. De racekleding werd vorig jaar geïnitieerd door de Team DSM’s Science group.

Ook met Aqua-Step heeft Team DSM een nieuwe naam op het shirt staan. Het partnership moet bijdragen aan een versnelling van de internationale groei-ambities van Aqua-Step. Aqua-Step, onderdeel van het Belgische HDM, is een bedrijf dat op duurzame wijze vloer- en wandbekleding ontwikkelt.

Het partnership zal volledig geïntegreerd worden in Aqua-Step’s marketingstrategie richting consumenten en zakelijke partners via promoties, events en experiences. Daarnaast zal Aqua-Step verschillende initiatieven lanceren op het gebied van gezond leven op een duurzame manier, daarbij ondersteund door Team DSM.

Nederlandse licentie

Team DSM heeft besloten de Duitse status van de ploeg met ingang van 2022 weer te wisselen voor een Nederlandse licentie. In 2015 besloot Giant-Alpecin om onder de Duitse vlag uit te komen. Wat destijds meewoog in dat besluit was dat ze gesponsord werden door de Duitse shampoofabrikant Alpecin. Ook na de komst van de vakantiespecialist Sunweb, met het Europese hoofdkantoor in Zwitserland, als nieuwe hoofdsponsor van de ploeg in 2017, hield de ploeg vast aan de Duitse status voor de mannenselectie. Met DSM heeft de ploeg sinds vorig jaar weer een Nederlands bedrijf als naamgever van de ploeg. Daarom is besloten om ook de licentie weer aan te passen naar een Nederlandse.