De KNHB en adidas presenteerden afgelopen weekend tijdens de internationale FIH Pro League wedstrijden de nieuwe tenues van de Nederlandse hockeyelftallen. Het thuistenue van de spelers is volledig oranje, met de details zoals de iconische drie strepen en de logos van adidas, de KNHB en de shirtsponsor Rabobank in het wit. Voor het uittenue is gekozen voor een combinatie van een witte top met een lichtblauwe skort of short, met de details in het oranje. Met deze tenues bezegelen adidas en de KNHB hun 25 jarige samenwerking.
“Wij zijn allemaal erg enthousiast over de nieuwe tenues.”, aldus internationals Jip Janssen namens de Heren en Yibbi Jansen namens de dames. “Het is echt een prachtige kleur oranje, het springt er echt uit”, gaat Jip Janssen verder over het thuistenue. “Ik kan niet wachten om in Utrecht en Amsterdam, bij de uitzwaaiwedstrijden in Zwolle en natuurlijk in Parijs te gaan presteren met onze mooie groep gasten. En dat in deze nieuwe prachtige tenues!”
Yibbi Jansen vult aan: “Beide tenues hebben zo’n vette uitstraling, de kleuren zijn erg fris en vernieuwend. Geweldig dat we onszelf in de nieuwe tenues zo vlak voor de Olympische Spelen kunnen presenteren aan de Nederlandse hockeyfans. Het blijft elke keer een eer om voor je land te mogen uitkomen en helemaal voor eigen publiek. We hopen op veel enthousiaste fans en volle oranje tribunes.”
Ter ere van deze introductie is er een video gemaakt met de titel ‘ergens begint de toekomst’. Dat refereert aan die eerste stap die elke Oranje speler of speelster heeft gezet op weg naar een toekomst in de topsport. Naast het onthullen van de tenues, wil deze video ook jongeren aanmoedigen de hockeystick op te pakken om hun eerste stap naar een sportieve toekomst te zetten.