Heineken, KPN, Philips, SAP en Shell zijn recent ‘Official Supporter’ geworden van de Invictus Games Den Haag 2020.
Dit door Jaguar Land Rover gepresenteerde sportevenement, dat gehouden wordt van 9 tot en met 16 mei 2020, gebruikt de kracht van sport om herstel te stimuleren en revalidatie te ondersteunen voor fysiek en mentaal gewonde militairen. Tevens genereren de Games een breder begrip en respect voor diegenen die hun land dienen of gediend hebben.
De steun van deze vijf bedrijven voor de Invictus Games Den Haag 2020 is van groot belang voor het succes van de dit unieke sportevenement. Voorzitter van het organisatiecomité Mart de Kruif zei het volgende: “Verbinden, verbeteren, verduurzamen en samen beleven zijn de beloftes van deze partners die naadloos aansluiten bij de Invictus Games. We willen een perfect evenement neerzetten voor de 500 deelnemers, maar ook voor de in totaal 1.000 vrienden en of familieleden, die de deelnemer op kosten van de organisatie mag meenemen. De steun van deze partners is daarin onbetaalbaar. De deelnemers laten ons zien dat de kracht van de menselijke geest onverslaanbaar is. Omdat we samen hetzelfde doel nastreven, kunnen wij onze krachten bundelen en zoveel mogelijk mensen helpen en bereiken.”
“Bij Heineken zijn we overtuigd van de kracht van het samen beleven en delen van ervaringen’’, aldus Hans Erik Tuijt, Directeur Global Heineken Sponsorship. ‘’Met de Invictus Games Den Haag 2020 willen we die bijzondere ervaring mede mogelijk maken, hier in onze eigen achtertuin, ter ondersteuning van de echte helden van dit toernooi.’’
“KPN verbindt al meer dan 135 jaar mensen met elkaar, dat doen we natuurlijk met ‘het netwerk van Nederland’ en zeker ook door het ondersteunen van grootschalige evenementen zoals dit jaar de Invictus Games Den Haag 2020, het Eurovisie Songfestival en SAIL 2020”, aldus Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN. “De Invictus Games is een bijzonder evenement waar de deelnemers het allerbeste uit zichzelf halen en waar een groot gevoel van saamhorigheid is. We hopen dat Den Haag en omstreken uitloopt om naar dit prachtige evenement te komen kijken.”
"Bij Philips geloven we dat er altijd een manier is om je leven te verbeteren", zegt Marzano, Global Head of Branding bij Philips. "Onze missie is om het leven van drie miljard mensen per jaar te verbeteren in 2030, door betekenisvolle innovaties te bieden voor je gezondheid in alle levensfases. We zijn er trots op te mogen werken met de Invictus Games deelnemers. Zij zijn stuk voor stuk rolmodellen als het gaat om het ontdekken van je potentieel en het hebben van wilskracht om te herstellen. We zijn erg benieuwd hoe zij ons zullen inspireren tijdens de Invictus Games 2020 in Den Haag."
"Om begrip en respect voor gewonde Veteranen te bevorderen is het essentieel om te begrijpen hoe we mensen dichter bij elkaar kunnen brengen", zegt Rinse Tamsma, Managing Director SAP Nederland. "De Invictus Games Den Haag 2020 en SAP delen deze doelstelling. Daarom dragen we graag bij aan de realisatie daarvan.”
"De registratie-app die SAP heeft gebouwd, speelt een grote rol in de ondersteuning van de organisatie bij de communicatie met de deelnemers", zegt Mart de Kruif, voorzitter van het organisatiecomité. "Tijdens de Invictus Games in Den Haag, maar ook voor het gebruik in toekomstige edities van het evenement."
Marjan van Loon, president-directeur Shell Nederland: “Wij zijn enorm trots dat we de Invictus Games Den Haag 2020 van duurzame energie mogen voorzien. Het evenement zal geheel in Nederland opgewekte duurzame stroom gebruiken. Daarnaast worden grote batterijen ingezet en zullen de generatoren voor piek- en backupstroom draaien op 100% biobrandstof. Net zoals samenwerking van groot belang is in de sport, is dit ook in de energietransitie de sleutel tot succes. Ik wens de teams veel succes en kijk uit naar dit mooie evenement.”
De Invictus Games gebruikt de kracht van sport om herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en breder begrip en respect te genereren voor hen die hun land dienen of gediend hebben. ‘Invictus’ staat voor ‘onoverwonnen’. Het symboliseert de vechtlust, van fysiek en/of mentaal gewonde militairen. Het laat zien wat je, ondanks je verwondingen, kunt bereiken.
De Invictus Games Den Haag 2020 zal de (ex) militairen en hun geliefden eren. Met een verwachte 100.000 bezoekers, journalisten van over de hele wereld en duizenden fans, zijn de Invictus Games Den Haag 2020 een belangrijk evenement in het Zuiderpark. De Invictus Games worden gehouden van 9 mei tot 16 mei 2020 en zullen een feest zijn voor jong en oud. Het Zuiderpark wordt getransformeerd tot een evenementengebied met een grote verscheidenheid aan activiteiten die duizenden bezoekers zullen trekken. Het evenemententerrein is op alle dagen vrij toegankelijk.