Het Nederlands Openluchtmuseum is de komende vijf seizoenen maatschappelijk partner van Vitesse. Het in Arnhem gevestigde museum gaat samen met Vitesse en haar maatschappelijke afdeling Vitesse Betrokken verscheidene regionale projecten oppakken.
Het afgelopen seizoen stond het Nederlands Openluchtmuseum als hoofdsponsor op het thuisshirt van Vitesse. Nu Vitesse met Waterontharder.com een nieuwe hoofdsponsor heeft gevonden, wilden beide partijen graag op een andere manier blijven samenwerken. Met het maatschappelijke partnership tussen Vitesse en Nederlands Openluchtmuseum willen de twee Arnhemse partijen een positieve bijdrage leveren aan de regionale maatschappij.
Olivier Smit, commercieel directeur Vitesse: “Wij zijn zeer blij dat het Nederlands Openluchtmuseum de komende vijf seizoenen de maatschappelijk partner van Vitesse is. Daarmee binden we opnieuw een Arnhems icoon langer aan ons, nadat we eerder al de samenwerking met Koninklijke Burgers’ Zoo hadden verlengd”, zegt Smit. “Voor ons was het erg belangrijk dat we de samenwerking met het Nederlands Openluchtmuseum konden continueren, om zo de regio en het ‘Dagje uit in Arnhem’ nog beter op de kaart te zetten. Met het Nederlands Openluchtmuseum als maatschappelijk partner proberen we de kracht, kennis en geschiedenis van het museum te gebruiken om maatschappelijk een steentje te kunnen bijdragen.”
Joop Bergevoet, operationeel directeur Nederlands Openluchtmuseum: “Het afgelopen jaar was een fantastisch begin van onze samenwerking. Met 75 jaar Airborne, het ‘Dagje uit in Arnhem’ en de verschillende events die wij samen met Vitesse hebben georganiseerd pasten wij perfect in het plaatje. Daardoor zijn wij enthousiast over een langere samenwerking, om de stad Arnhem op die manier nog mooier te maken dan die al is”, zegt Bergevoet. “Met het maatschappelijke partnership kunnen wij als regionale partij een voorbeeld zijn voor de omgeving Arnhem. Samen met Vitesse willen wij wat terug doen voor de regio en daar past deze samenwerking perfect bij.”
Lees hier het interview met Olivier Smit over de impact van de coronacrisis op de sponsoring bij Vitesse.