Vitesse, Nederlands Openluchtmuseum en Koninklijke Burgers’ zoo hebben elkaar gevonden in een bijzondere samenwerking. De twee Arnhemse partijen worden gezamenlijk hoofdsponsor bij de Arnhemse club.
De onthulling gebeurde op spectaculaire wijze op de Rijnkade en in combinatie met de presentatie van het Airborne-tenue.
Het jaar 2019 is een heel bijzonder jaar voor de stad Arnhem. Het is precies 75 jaar geleden dat operatie Market Garden plaatsvond en leidde tot de Slag om Arnhem. Elk jaar eert Vitesse op indrukwekkende wijze de veteranen tijdens de Airborne-wedstrijd in september. Dankzij de samenwerking met Nike heeft Vitesse dit seizoen unieke Airborne-shirts kunnen creëren.
In dit historische jaar heeft de onderlinge Arnhemse verbinding en trots ervoor gezorgd dat Nederlands Openluchtmuseum en Koninklijke Burgers’ Zoo een jaar lang aan Vitesse verbonden zijn als hoofdsponsor. Nederlands Openluchtmuseum is hoofdsponsor van de thuiswedstrijden en Koninklijke Burgers’ Zoo is hoofdsponsor van de uitwedstrijden.
"Nederlands Openluchtmuseum, Koninklijke Burgers’ Zoo en Vitesse zijn drie échte Arnhemse organisaties, die alle drie al meer dan honderd jaar bestaan en jaarlijks een miljoenenpubliek op de been brengen. Het zijn drie organisaties die trots zijn op de stad Arnhem en trots zijn om Arnhem te mogen vertegenwoordigen. Onder het motto ‘Dagje uit in Arnhem’ willen de Arnhemse organisaties laten zien wat voor moois Arnhem te bieden heeft."
Commercieel directeur van Vitesse, Olivier Smit: “We zijn bijzonder blij met dit unieke partnership. Dat drie grote Arnhemse partijen elkaar op deze manier hebben gevonden is ronduit fantastisch. De stad en de regio kent vele prachtige plekken. Het thema ‘Dagje uit in Arnhem’ past perfect bij deze samenwerking. En dat dit ook nog eens samenkomt in het jaar van de 75ste Airborne-herdenking en het unieke Airborne-shirt, maakt het goede gevoel helemaal af.”
Teus Eenkhoorn, directeur-bestuurder Nederlands Openluchtmuseum: “Het museum is sinds 1912 verbonden aan Arnhem. Het vertelt de verhalen door de eeuwen heen waaronder de verhalen tijdens de evacuatie in september 1944. De verhalen van de evacués die toen in het museum verbleven. Deze herinneringen zijn nog dagelijks zichtbaar. Wij zijn vereerd dat het museum als Arnhems icoon zich samen met Vitesse en Koninklijke Burgers’ Zoo mag verbinden om in gezamenlijkheid het verhaal van de Arnhemse evacuatie uit te dragen. En tegelijkertijd de stad Arnhem van nu, met alle activiteiten en mooie bezoeken, voor het voetlicht te krijgen.”
Alex van Hooff, directeur van Koninklijke Burgers’ Zoo: “De oorlog, maar zeker de Slag om Arnhem heeft een hele grote invloed gehad op Arnhem en ook de twee dagattracties. 75 jaar later zijn we trots op de regio en dat vieren we met elkaar. Drie Arnhemse iconen slaan op deze manier de handen in één!”
Morgen zijn in de wekelijkse nieuwsbrief van Sponsorreport uitgebreide interviews te lezen met Olivier Smit van Vitesse en Teus Eenkhoorn van Het Nederlands Openluchtmuseum.