De Nederlandse Basketball Bond (NBB) breidt zijn portfolio aan partnerships uit met een samenwerking met Sneakerjagers, dé zoekmachine voor sneakerfreaks die op zoek zijn naar nieuwe schoenen. Het partnership zal zich richten op het creëren en delen van gezamenlijke content, en het op een laagdrempelige manier beschikbaar maken van Sneakerjagers’ sneaker-expertise (en sneakers, natuurlijk) aan de basketbalgemeenschap van Nederland.
Het partnership is een voorbeeld van waar de Nederlandse Basketball Bond zich sterk voor maakt, namelijk basketball als iets dat méér is dan alleen de sport. Basketball is muziek, kunst, samenzijn, en in dit geval: lifestyle.
Michiel van Elk, Head of Marketing bij de Nederlandse Basketball Bond: “Basketball en sneakers trekken al decennialang samen op. Of je nou buiten loopt op je basketbalsneakers of de schoen draagt waar je daadwerkelijk wedstrijden op speelt: de sport, sneakers en lifestyle zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Deze samenwerking is dan ook een logische stap om onze beide communities te vergroten en versterken.”
De sport, sneakers en lifestyle zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden
Tom Römer, Head of Partnerships bij Sneakerjagers: “Van alle sporten heeft basketball waarschijnlijk de grootste impact gehad op sneakercultuur. We plaatsten laatst bijvoorbeeld het verhaal achter Michael Jordan’s ‘Flu Game’. Zulke verhalen delen we graag met de basketbalgemeenschap in Nederland. Zo voegen we toe aan de cultuur. In de Verenigde Staten is de sportcultuur al veel langer verweven met de lifestyle. Dat zien we hier ook steeds meer. Mensen willen de verhalen leren kennen. Daar gaat dit partnership aan bijdragen.”