Nationale-Nederlanden (onderdeel van NN Group) heeft zich als eerste titelsponsor ooit verbonden aan één van de grootste en meest populaire hardloopevenementen van Nederland. Voor de komende vier edities gaat het evenement, dat dit jaar voor de 38ste keer georganiseerd wordt, de NN Dam tot Damloop heten.
Met de onlangs aangekondigde samenwerking met de Atletiekunie, waarmee de NN Running Coach is gelanceerd, én het omarmen van de Dam tot Damloop zet Nationale-Nederlanden (NN) de volgende stap in haar missie om zoveel mogelijk mensen in beweging te krijgen en houden.
De Dam tot Damloop is gegroeid tot één van de grootste en meest bekende hardloopevenementen van het land dat jaarlijks bijna 50.000 hardlopers aantrekt. Daarnaast heeft het evenement, met de unieke route van Amsterdam naar Zaandam, naam gemaakt met de Dam tot Dam Business Run; één van de grootste bedrijvenruns van de wereld. Met het diverse aanbod leent de Dam tot Damloop zich perfect voor liefhebbers van alle leeftijden en alle niveaus.
De aankondiging om voor vier jaar titelsponsor van de Dam tot Damloop te worden sluit aan bij de aangescherpte sponsorstrategie van NN. “Zowel internationaal als in Nederland willen we naast sponsor ook echt supporter van alle hardlopers zijn. Met evenementen als de NN Marathon Rotterdam en de NN CPC Loop Den Haag bedienen we veel gevorderde lopers”, zegt Mariëlle Krouwel, CMO van NN Group. “Onlangs hebben we samen met de Atletiekunie de NN Running Coach geïntroduceerd, een digitaal platform waarmee we mensen die nog niet lopen het plezier van de sport laten ontdekken door gepersonaliseerd en professioneel advies te geven. De wat kortere afstanden van de Dam tot Damloop (5 en 10 Engelse mijl) zijn natuurlijk een prachtige uitdaging voor specifiek deze groep. Zo maken met dit partnership ons sponsorprogramma in Nederland mooi rond en dragen we verder bij aan het mentale en fysieke welzijn van een zo’n groot mogelijke groep mensen.”
Op de foto: René Wit, Mariëlle Krouwel en Matthijs Mennes
Met dit partnership dragen we verder bij aan het mentale en fysieke welzijn van een zo’n groot mogelijke groep mensen
Als titelsponsor zal NN niet alleen de naam van het evenement dragen, maar ook een breed scala aan activiteiten ondersteunen die gericht zijn op het bevorderen van het hardloopplezier van een zo’n divers mogelijke doelgroep. Naast de integratie van de NN Running Coach is een ander uitvloeisel de samenwerking met Fonds Gehandicaptensport en de toewijzing als het goede doel voor de komende edities. “Dit symboliseert wat mij betreft onze gezamenlijke maatschappelijke ambities. We zijn dan ook enorm trots om Nationale-Nederlanden te verwelkomen als de titelsponsor van de Dam tot Damloop," aldus René Wit, Adjunct-directeur van Le Champion, de organisatie achter de Dam tot Damloop. "De betrokkenheid van Nationale-Nederlanden bij dit iconische hardloopevenement onderstreept hun toewijding aan het welzijn van mensen. We zijn ervan overtuigd dat dit partnerschap verder gaat bijdragen aan het versterken van de positie van de NN Dam tot Damloop als één van de meest geliefde sportevenementen in Nederland en daarbuiten."
Naast het bedienen van de gevorderde loper gaat NN nu dus ook de beginnende hardloper in beweging brengen. Een brede campagne, die vandaag wordt gelanceerd, moet aan dit doel een bijdrage gaan leveren. In de campagne is een glansrol weggelegd voor Lee Towers die met zijn ‘You’ll never walk alone’ samenvat waar het om gaat: met de juiste support kom je verder. De campagne werd geschoten tijdens de laatste editie van de NN Marathon Rotterdam, waar Lee Towers na 30 keer afscheid nam. Daarmee is de commercial direct een eerbetoon aan deze levende legende. Bekijk de commercial hier.