Lotto wordt de nieuwe hoofdsponsor van de huidige wielerploeg Team Belkin en de huidige schaatsploeg Team Brand Loyalty. Dat meldt De Telegraaf.
Het is de bedoeling dat beide ploegen dezelfde identiteit en uitstraling gaan krijgen. Dat de ploegen Belkin en BrandLoyalty een samenwerking aangingen werd gisteravond ook al gemeld in de Avondetappe, maar nu is het ook duidelijk geworden dat Lotto de hoofdsponsor zal worden. Ook BrandLoyalty zal sponsor worden van de wielerploeg, maar Lotto (ook sportfinancier en partner van sportkoepel NOC*NSF) zal de belangrijkste naamgever zijn. Er wordt op korte termijn nog een derde sponsor bekendgemaakt. Dat zou mogelijk Roompot Vakanties zijn. Hoeveel budget met de drie partijen gemoeid is, is niet bekend gemaakt, maar het team heeft ongeveer 8 a 10 miljoen euro nodig. Fietsenspecialist Bianchi betaalt 1,5 miljoen euro. Met de bijdrage van Roompot van ca. 1 miljoen zouden beide partijen ongeveer 7 miljoen gaan betalen, waarvan Lotto het grootste deel voor zijn rekening neemt.
De afspraken zijn in eerste instantie voor 2015. Eind volgend jaar loopt het contract van Brand Loyalty met de schaatsploeg af.
De toekomst van wielerploeg Team Belkin is daarmee gered, stelt Robert van der Wallen, oprichter en CEO van BrandLoyalty. Hij spreekt vaneen "internationale primeur" in de sportwereld. "Eigenlijk wordt het een gecombineerde ploeg die op logistiek en organisatorisch vlak, maar ook op sporttechnisch gebied de handen ineen slaat."Richard Plugge, de teammanager van Belkin, weet dat het bijna rond is. "Er wordt nu gewerkt aan de laatste details. Met dit planwaren we al deels bezig voordat bekend werd dat Belkin stopte, maar het is pas half juni echt concreet geworden."
Bron: NOS, De Telegraaf, Sponsorreport