Lidl kondigt met trots aan dat zij haar partnerschap in het voetbal voortzet. Na het succes van haar partnerschap tijdens het UEFA EURO 2024-toernooi, wordt Lidl officieel partner van twee UEFA-clubcompetities: de UEFA Europa League en de UEFA Conference League voor 2024-2027.
Lidl maakt een gezonde levensstijl betaalbaar en toegankelijk voor iedereen. Voldoende beweging en gezonde voeding, waaronder het eten van verse groenten en fruit, maken hier deel van uit. Daarom is Lidl de officiële Vers Fruit Partner van beide voetbalcompetities onder het motto 'We’re on your team'. Lidl zal zichtbaar zijn in tv-reclame, stadions en andere reclame-uitingen.
Met deze samenwerking laat Lidl opnieuw kinderdromen uitkomen via haar exclusieve Lidl Kids Team-activatie. In alle 30 Europese Lidl-landen maken ruim 12.000 kinderen in de leeftijd van zes tot tien jaar kans om officiële spelersbegeleider te worden tijdens de competitiewedstrijden. Zij worden onderdeel van het Lidl Kids Team, een exclusief programma dat is opgezet in samenwerking met de UEFA. Daarnaast krijgen ook klanten en Lidl-medewerkers de kans om vrijkaarten te winnen voor wedstrijden in zowel de UEFA Europa League als de UEFA Conference League.
Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing Lidl Nederland: “We erkennen het belang van verse voeding en maken een gezonde levensstijl betaalbaar en toegankelijk voor iedereen. Onze klanten bieden wij verse groenten en fruit aan 'van de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs'. Met de kracht van sport, en in dit geval voetbal, moedigen we iedereen aan om te bewegen, op welke manier dan ook. Dit partnerschap sluit naadloos aan op onze ambitie om een gezonde levensstijl te bevorderen.”
Met de kracht van sport, en in dit geval voetbal, moedigen we iedereen aan om te bewegen
Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van de UEFA: “We zijn verheugd om voort te bouwen op ons succesvolle partnerschap met Lidl tijdens UEFA EURO 2024 deze zomer, en hen nu te verwelkomen als officiële wereldwijde sponsor van de UEFA Europa League en UEFA Conference League. Lidl is een van de grootste food retailers in Europa, met een brede internationale aanwezigheid. We kijken ernaar uit om samen door de levendigheid en energie van het Europese voetbal nog meer fans te bereiken en een positieve sociale impact te creëren via de kracht van voetbal.”