KNVB en Nike zetten samenwerking voort tot en met 2026

De Koninklijke Nederlandse Voetbalbond en Nike verlengen de samenwerking tot tenminste 2026. De KNVB en Nike hebben veel vertrouwen in de toekomst van het partnership; de samenwerking loopt met deze verlenging dan ook op tot tenminste 30 jaar.

"We zijn erg blij om onze samenwerking met de KNVB en het Nederlands elftal te kunnen verlengen en het is extra bijzonder, omdat de KNVB dit jaar ook zijn 125-jarig bestaan viert. De KNVB was één van Nike’s eerste grote sponsorprojecten in het voetbal en dat heeft ons geholpen om ’s werelds grootste en meest innovatieve voetbalmerk te worden. We kunnen niet wachten om dit succes verder uit te bouwen”, aldus Dermott Cleary, Vice President en General Manager van Nike Football.

Verlenging van de samenwerking tussen de KNVB en Nike - die reeds in 1996 begon - betekent dat het Nederlands elftal en alle andere nationale (jeugd)teams de Nike swoosh de komende 12 jaren zullen blijven dragen op hun wedstrijd- en trainingskleding. Naast het ondersteunen van de vertegenwoordigende teams, biedt Nike voetballers en voetballiefhebbers een breed assortiment van voetbalproducten en vrijetijdskleding aan. Ook sponsort het wereldbekende voetbalmerk het vrouwenvoetbal, de zogeheten KNVB voetbaldagen, het straatvoetbal en de jeugdcompetitie.

Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB,vult aan: "Het partnership met Nike is de langstlopende sponsorovereenkomst inde geschiedenis van de KNVB; dat is natuurlijk niet voor niets. Nike is het grootste voetbalmerk ter wereld. Ze zetten zich niet alleen in voor het Nederlands elftal, maar voor het gehele Nederlandse voetbal en iedereen die van onze sport houdt. We zijn dan ook erg trots op de vroegtijdige verlenging van onze samenwerking.”