KNVB en KPN hebben de jarenlange samenwerking verlengd tot en met 2026. Sinds 2017 ondersteunt KPN het voetbal in de volle breedte. Van Oranje en de OranjeLeeuwinnen tot aan de lokale amateurverenigingen.
Daarnaast weet KPN, als launching partner van E_Oranje, ook gamend Nederland aan zich te binden. Zo is er een KPN E_ROOM gebouwd in Zeist, de thuisbasis van E_Oranje voor trainingskampen en interlands. Dankzij KPN beschikt de E_ROOM over de snelste en meest stabiele glasvezelverbindingen waarmee het team topprestaties kan leveren in het digitale FIFA-landschap. Zo is E_Oranje dit jaar tweede van de wereld geworden op het WK FIFA 23. Onlangs transformeerden de KNVB en KPN de KPN E_ROOM voor de eerste keer tot KPN E_ESCAPE ROOM.
Voor de benodigde verbindingen tussen het ARAG KNVB Replay Center in Zeist en de Eredivisiestadions hebben de KNVB en KPN tevens een nieuwe overeenkomst gesloten. Sinds de invoering van de VAR in de Eredivisie, in het seizoen 2018/’19, verzorgt KPN de noodzakelijke data- en internetverbindingen om de inzet van de VAR in de Eredivisie technisch mogelijk te maken. De diensten van KPN zijn van toepassing bij alle wedstrijden in Nederland waar met de VAR wordt gewerkt: Eredivisie, play-offs, TOTO KNVB Beker en de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal.
“De KNVB heeft onder meer als doelstelling om het gehele Nederlands voetbal naar een hoger niveau te brengen en onze partner KPN helpt ons hier enorm mee’’, aldus Dave Dekker, directeur commercie van de KNVB. ‘’Hun bijdrage is wat we ‘totaalvoetbal’ kunnen noemen: van (technische) ondersteuning van de nationale elftallen tot aan amateurverenigingen. Denk aan de KPN Data Services Hub voor de staf van nationale teams en de benodigde verbindingen voor de E_ROOM en de VAR op de KNVB Campus in Zeist. Op al deze verschillende terreinen vinden de KNVB en KPN elkaar en daarom zijn wij enorm blij met deze contractverlenging.”
Ook KPN is blij met de verlengde samenwerking. “Het partnership met de KNVB stelt ons in staat mensen te verbinden met voetbal”, aldus Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN. “Duizenden KPN-klanten waren en zijn de komende jaren weer welkom bij de wedstrijden van Oranje. Op de KNVB Campus in Zeist laten we kinderen 'Trainen als Oranje' tijdens onze voetbalkampen en organiseren we de Voetbalvriendendag voor kinderen met een beperking. Met FC Mooiste Contact nodigen we regelmatig mensen, voor wie sociaal contact niet vanzelfsprekend is, uit voor de wedstrijden van Oranje. De komende jaren blijven we ons inzetten om zo veel mogelijk mensen actief en passief te laten genieten van voetbal”.
Kijk hier de video van de verlenging: https://content.presspage.com/...
Op de foto: links Mark Versteegen (KPN) en rechts Dave Dekker (KNVB)