De KNVB en Bitvavo hebben hun samenwerking verlengd tot juli 2026. In een tijd waarin de cryptomarkt groeit en volwassen wordt, streven de KNVB en Bitvavo ernaar om de voetbalwereld en Nederland verder bekend te maken met het veilig kopen, verkopen en bewaren van cryptovaluta. Het grootste Nederlandse handelsplatform voor cryptovaluta is al sinds maart 2022 partner van het Nederlandse voetbal, naast ING, Nike, KPN, Albert Heijn en Nederlandse Loterij.
Innovatie staat centraal binnen het partnership tussen de KNVB en Bitvavo, vooral op het gebied van Oranjebeleving. Tijdens het WK 2022 ontwikkelde Bitvavo een geavanceerde robotarm waarmee handtekeningen van Oranjespelers konden worden gezet op nieuw gekochte Oranje-shirts. In 2023 activeerde Bitvavo hologrammen om samen met Oranjelegendes Marco van Basten en Anouk Hoogendijk het Nederlands elftal aan te moedigen tijdens de Nations League Final Four. De KNVB en Bitvavo zullen ook het EK in Duitsland aangrijpen om de samenwerking op een innovatieve en creatieve manier naar buiten te brengen en kijken naar gezamenlijke activaties.
“De verlenging van onze samenwerking met Bitvavo stelt ons in staat om onze fans een nog innovatievere Oranjebeleving te bieden”, zegt Dave Dekker, directeur commercie van de KNVB. “De creatieve benadering van Bitvavo heeft bewezen een waardevolle toevoeging te zijn aan ons partnership, denk aan de robotarm tijdens het WK 2022. Uiteraard gaan we ook weer iets vernieuwends doen tijdens het aankomende EURO2024 en de daar opvolgende periode richting het WK in 2026.”
“Wij zien het partnership met de KNVB als lange termijnsamenwerking”, zegt Marijn van de Ven, CMO van Bitvavo. “Wij herkennen ons in de doelstellingen die het Nederlands elftal zich stelt. In onze markt koersen wij af op Europees marktleiderschap en zijn we in competitie met grote, internationale spelers. De manier waarop Nederland groot geworden is in het voetbal en die toppositie tussen veel grotere landen al decennialang weet te behouden, is in die zin een voorbeeld.”
Bitvavo, opgericht in 2018 in Amsterdam, is de grootste cryptocurrency exchange van de Benelux. De meer dan één miljoen Nederlandse gebruikers waarderen Bitvavo om het krachtige, gebruiksvriendelijke en betrouwbare platform (web en app), waar je tegen lage kosten meer dan 225 verschillende cryptovaluta kunt verhandelen. Bovendien is Bitvavo geregistreerd bij De Nederlandsche Bank (DNB).
Op de foto: KNVB-directeur commercie Dave Dekker (links) met Bitvavo-CMO Marijn van de Ven.
Hieronder de video bij de contractverlenging tussen de KNVB en Bitvavo.
De KNVB en sportmediabedrijf Sports Exposure hebben een overeenkomst bereikt over verlenging van de samenwerking tot en met 31 december 2027. Hiermee wordt het succesvolle partnership, dat begon in 2008, met nog eens vier jaar voortgezet.
Sports Exposure is geen onbekende in de sportwereld en werkt samen met clubs uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie, NOC*NSF/Team NL en andere sportbonden. De samenwerking tussen de KNVB en het sportmediabedrijf is met name gericht op logistieke, productionele en operationele activiteiten als het gaat om boarding en aankleding van de stadions waar vertegenwoordigende elftallen hun wedstrijden spelen. Ook verzorgt Sports Exposure voor de KNVB de stadionaankleding voor de TOTO KNVB Beker, Johan Cruijff Schaal en Azerion Vrouwen Eredivisie.
“De verlenging van onze samenwerking met Sports Exposure tot eind 2027 is het resultaat van een lange en goede samenwerking die teruggaat tot 2008’’, zegt Dave Dekker, directeur commercie KNVB. “Als essentiële partner in het aankleden en vormgeven van onze stadions en daarmee de professionele uitstraling richting ons fans en partners, bewijst Sports Exposure al jaren van onschatbare waarde te zijn. Hun betrouwbaarheid gedurende de afgelopen zestien jaar heeft ons in staat gesteld om op hen te vertrouwen als een stabiele en ondersteunende kracht waarbij we continu streven naar het allerhoogste niveau."
“Als Sports Exposure zijn wij zeer verheugd dat de samenwerking met de KNVB andermaal met vier jaar is verlengd”, zegt Geoffrey Wouters van den Oudenweijer, algemeen directeur van Sports Exposure. “Sinds 2008 zijn wij productioneel en logistiek partner van de KNVB op het gebied van (TV-)boarding en andersoortige event-aankleding. De nieuwe afspraken onderschrijven de fijne langjarige samenwerking. Wij waarderen het vertrouwen van de KNVB zeer.”
Op de foto onder: V.l.n.r.: Dave Dekker, directeur commercie KNVB, Geoffrey Wouters van den Oudenweijer, algemeen directeur Sports Exposure en Bart van Soest, manager travel & events KNVB.