De KNLTB en Volvo Car Nederland kondigen een nieuw partnership aan, waarin de innovatieve Volvo EX30 centraal staat. Deze compacte volledig elektrische SUV weerspiegelt de dynamiek en toegankelijkheid van de padelsport. Het partnership is feestelijk gelanceerd tijdens de Dutch Padel Week in Eindhoven.
Tijdens de Dutch Padel Week afgelopen week maakt de Volvo EX30 zijn debuut aan de rand van de padelbaan, waardoor het partnership voor het eerst zichtbaar wordt voor het publiek. Later dit jaar volgt een speciale campagne. Ook wordt Volvo naamgevend partner van de Eredivisie Padel.
Met zijn vooruitstrevende technologie, duurzame aandrijving en veiligheidsinnovaties sluit de Volvo EX30 perfect aan bij de waarden van de padelsport: toegankelijkheid, innovatie en verbinding.
Monique Plasman, Head of Marketing Operations bij Volvo Car Nederland: “De samenwerking met de KNLTB en de padelsport is een prachtige kans om de Volvo EX30 te introduceren aan een brede en sportieve doelgroep voor wie het sociale aspect van de sport belangrijk is. Padel is een dynamische en toegankelijke sport die perfect aansluit bij de innovatieve en duurzame visie van de Volvo EX30. We kijken ernaar uit om tijdens de Dutch Padel Week de verbinding tussen sport en duurzame mobiliteit verder te versterken.”
Pascal Kamp, Manager Marketing & Partnerships KNLTB: “Volvo als nieuwe mobiliteitspartner is een geweldige aanvulling. We zullen alle beschikbare kanalen benutten om spelers kennis te laten maken met Volvo en de EX30 in het bijzonder. Bovendien wordt ons wagenpark volledig elektrisch en duurzaam dankzij Volvo.”
Volvo staat voor persoonlijke, duurzame en veilige mobiliteit. Rond 2030 streeft Volvo ernaar dat 90-100% van de wereldwijde verkoop bestaat uit geëlektrificeerde modellen met een stekker. Het uiteindelijke doel is een volledig elektrische toekomst, waarbij Volvo tegen 2040 volledig klimaatneutraal wil opereren. Hiermee zet Volvo zich in voor een schonere en betere toekomst. De Volvo EX30 markeert een belangrijke volgende stap in deze mis
De KNLTB zet zich in voor de groei en professionalisering van tennis en padel in Nederland. Met honderdduizenden actieve spelers en een groeiend aantal banen is padel een van de snelst stijgende sporten in het land. Door samen te werken met innovatieve partners zoals Volvo, blijft de KNLTB padel toegankelijk en aantrekkelijk maken voor een breed publiek.