Kia brengt ode aan Nederlands vrouwenvoetbal

Kia brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal.

De professionaliteit van het vrouwenvoetbal is tegenwoordig vergelijkbaar met die bij de mannen en de populariteit van de sport groeit gestaag, in Nederland mede door de successen van de Oranje Leeuwinnen. De documentaire is een van de manieren waarmee Kia invulling geeft aan haar status als officiële automotive partner van de UEFA. Eerder wierf Kia al de Official Match Ball Carriers van de UEFA Women’s EURO 2017.

Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal. "We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie”, vertelt Hettie in de documentaire. "De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.” In 1974 kwam er schot in de zaak. "Wij willen iedereen die zich deze zomer bezighoudt met vrouwenvoetbal in de spotlight zetten: van pupil tot voetbalveteraan, speler en fan”, zegt Kim Kreber, Director Marketing van Kia Motors Nederland. "Het past bij ons merk om dat op een verrassende manier te doen. Deze prachtige mini-documentaire is daar een goed voorbeeld van.”