Kemari gaat digitale ambities van Vitesse verwezenlijken

De digitale omgeving van Vitesse krijgt een nieuwe dimensie. De Arnhemse club heeft een partnership voor tweeënhalf jaar afgesloten met Kemari, dat zich met ingang van dit kalenderjaar Digital Partner van Vitesse mag noemen. De Digital Agency gaat samen met de club de volgende stappen zetten in het bouwen van een community en het creëren van meer (online) supportersbeleving.

Kemari, een Digital Agency gevestigd in Enschede, gaat zich onder meer ontfermen over de realisatie van de nieuwe clubwebsite. Vitesse.nl wordt niet alleen moderner, fraaier en overzichtelijker, maar zal de supporter ook volledig centraal stellen. “We geloven – in het licht van ‘Believe in More’ – dat er meer uit onze digitale omgeving te halen is. Met Kemari hebben we een vooruitstrevende partner gevonden om dit waar te maken”, stelt commercieel directeur Peter Rovers van Vitesse. “Bij onze (sportieve) ambities hoort een digitale omgeving die ons merk verstevigt en de beleving bij supporters vergroot. Wij zijn ervan overtuigd dat Kemari, samen met ons mediateam, een digitale wereld gaat creëren waar Vitesse en haar stakeholders trots op kunnen zijn.”

Rajiv van Wijk, digital director van Kemari, ziet een gezamenlijk doel in het partnership. “We streven ernaar dat goed voetbal en de nostalgie van de stad Arnhem en de club Vitesse samenkomen in een digitale omgeving waarin fans gecreëerd worden. Wij geloven in Vitesse en haar heldere ambities op digitaal vlak. De club wil op innovatieve wijze de volgende stappen zetten, met de supporter als primair uitgangspunt”, aldus Van Wijk. “Ik geloof er heilig in dat de fanbeleving zich niet alleen in het stadion afspeelt, maar al begint op de eerste dag van de week. Supporters volgen alles op de voet en willen worden meegezogen in alles wat hun club zo mooi maakt. Dat willen wij realiseren met onze digitale innovaties, die tevens de bereikbaarheid flink moeten vergroten.”