Met ingang van 1 juli 2022 is Kansino de nieuwe hoofdpartner van voetbalclub AZ. Het bedrijf dat zich in Nederland uitsluitend richt op online casino, zal de komende vier seizoenen zichtbaar zijn op de voorkant van het shirt van het eerste elftal. Kansino neemt daarmee na twaalf jaar de plek op het shirt over van AFAS Software, dat als naamgever van het stadion aan de club verbonden blijft.
Klas Winberg, CEO van Play North, moederbedrijf van Kansino: "We zijn enorm enthousiast over het aangaan van een meerjarige samenwerking. AZ is een club vol talent op alle niveaus en een organisatie waar we trots op zijn om ons mee te associëren. Dit is een samenwerking tussen twee organisaties die de top uitdagen binnen onze eigen vakgebieden. Samen geloven we dat we elkaar kunnen helpen om verder door te breken en blijvende stappen te zetten naar het hoogst haalbare.“
Algemeen directeur van AZ, Robert Eenhoorn, is verheugd een nieuwe hoofdpartner bekend te maken. “Kansino is een modern en ambitieus bedrijf, dat net als wij enorm gemotiveerd is om flink door te blijven groeien. Deze samenwerking legt een solide basis voor de toekomst en geeft AZ de ruimte om weer een stap te zetten in haar ambities. Dat Kansino daarnaast ook gedreven is om een belangrijke bijdrage te leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van onze club, geeft aan wat zij als bedrijf belangrijk vinden.”
Binnen de contouren van de samenwerking zullen AZ en Kansino gezamenlijk een actieve bijdrage leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van de voetbalclub. Deze initiatieven worden ondergebracht in de ‘Alkmaar Zaanstreek Foundation’. Op shirts voor fans onder de 18 jaar zal het logo van deze nieuwe foundation te zien zijn. Eenhoorn: “Met dit gezamenlijk op te zetten initiatief kunnen we meerdere maatschappelijke doelen ondersteunen. Welke initiatieven dat zijn, zal op korte termijn worden gepresenteerd. Naast een initiële gezamenlijke financiële bijdrage, zal AZ ook per verkocht shirt een afdracht doen aan de foundation.”
Kansino behoort tot de eerste groep in Nederland die van de overheid een vergunning heeft verkregen voor online kansspelen. Winberg: "Een vergroting van de naamsbekendheid van Kansino zal consumenten helpen om in een veilige omgeving te spelen. De gereguleerde kansspelmarkt leidt tot een betere bescherming van de consumenten. Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat we met uitgebreide samenwerkingsverbanden als deze de Nederlandse sport extra kunnen laten uitblinken.”
Eerder kondigde AZ al aan dat logistiek dienstverlener CTS Group naamgevend partner is geworden van de jeugdopleiding. Met een reeks aan nieuwe partners wordt een substantiële groei gerealiseerd, waarmee AZ verder kan werken aan haar ambities voor de toekomst. Binnenkort worden meer partners bekend gemaakt.
AZ zou afgelopen jaar al een voorcontract getekend hebben met Unibet. Wat de hoofdsponsoring van Kasino betekent voor de positie van Unibet, dat onlangs een licentie kreeg van de Kansspelautoriteit, moet nog duidelijk worden. Navraag bij AZ leverde nog geen reactie op.