Jupiler verlengt sponsoring Jupiler League

De Coöperatie Eerste Divisie (CED), belangenbehartiger van alle clubs in de Jupiler League, en Jupiler hebben hun samenwerking verlengd tot en met het seizoen 2013/2014.

Met de voortzetting van de hoofd- en naamgevende sponsoring verbindt Jupiler zich voor het achtste seizoen aan de Jupiler League.

Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie (CED): "We zijn zeer verheugd dat Jupiler ook komend voetbaljaar weer partner van onze competitie is. De afgelopen zeven seizoenen hebben we vele gezamenlijke initiatieven ontplooid, met als hoogtepunt de Gouden Stier Uitreiking voor het beste talent, speler, trainer, topscorer en team waarvan we dit jaar op maandag 6 mei het eerste lustrum vieren. Op maatschappelijk gebied is het Jupiler Pro Supporter programma voor verantwoorde alcoholconsumptie omarmd door alle clubs uit onze league.”

Jean-Jacques Velkeniers, Marketing Director van AB InBev, brouwer van het Belgische Jupiler: "Sinds de start van onze samenwerking in 2006 heeft Jupiler veel terrein gewonnen in Nederland. Het marktaandeel en de merkbekendheid zijn enorm gestegen en Jupiler wordt inmiddels sterk geassocieerd met voetbal. Goede zichtbaarheid in de media is belangrijk voor verdere groei van Jupiler in heel Nederland. Met de CED zijn we intensief in gesprek over de toekomstige ontwikkelingen en mogelijkheden op mediagebied in relatie tot de Jupiler League.”

De Jupiler League is de tweede sportcompetitie van Nederland in termen van toeschouwersaantallen – jaarlijks 1,2 miljoen stadionbezoekers -en mediabereik. Met gemiddeld 3,27 goals per wedstrijd is de Jupiler League de meest doelpuntrijke betaald voetbalcompetitie van Europa.