De Coöperatie Eerste Divisie en Jupiler verlengen het sponsorcontract met vijf jaar tot 2013.
Voorzitter van de Coöperatie Eerste Divisie, Frans Derks: “Wij zijn erg verheugd dat we de succesvolle samenwerking met Jupiler kunnen voortzetten. Samen met Jupiler en de clubs hebben we van onze divisie een ware beleving weten te maken en zullen we ook de komende seizoenen tal van initiatieven ondernemen om deze beleving naar een nog hoger plan te tillen. De Gouden Stier verkiezing is hier wederom een uitstekend voorbeeld van.”
Stijn Deelen, Directeur Retail, InBev Nederland: “Jupiler is het snelstgroeiende pilsmerk in Nederland. Het biermerk voelt zich sterk verbonden met voetbal, één van de belangrijkste interesses van de Nederlandse consument. Dat we onze naam de komende vijf jaar wederom aan de op één na hoogste voetbalcompetitie van Nederland mogen koppelen, is natuurlijk iets waar we erg trots op zijn. De goede samenwerking met de Coöperatie Eerste Divisie zullen we daarom zeker voortzetten en nog verder uitbouwen met mooie initiatieven om nog meer fans te interesseren voor de Jupiler League.”
De Coöperatie Eerste Divisie (CED) en Jupiler willen de Jupiler League extra aantrekkelijk maken voor clubs, spelers, trainers en publiek. De partijen introduceren vanaf seizoen 2008-2009 de Gouden en Bronzen Stier, een uniek ontwerp van kunstenaar Cerberus uit Breda, die uitgereikt worden aan de toppers uit de competitie. Aan het einde van de competitie wordt de Gouden Stier uitgereikt aan het beste team, de beste speler, de topscorer, het grootste talent en de beste trainer waarbij de fans een belangrijke stem hebben. Na afloop van elke periode wordt in dezelfde categorieën een Bronzen Stier uitgereikt.
AD Sportwereld omarmt de Gouden Stier verkiezing en is hét platform voor de toppers uit de eerste divisie. Vanaf volgend seizoen volgt AD Sportwereld de Gouden Stier verkiezing op de voet waarbij wekelijks de stand in de verschillende klassementen getoond wordt. Daarnaast worden periodiek de winnende club, speler of coach uitgebreid geportretteerd en wordt aan het eind van het seizoen ruime aandacht aan de Gouden Stier verkiezing geschonken waarbij de fans opgeroepen worden om hun stem uit te brengen. Bovendien wordt de Gouden Stier verkiezing breed uitgelicht in ‘Fanzine’, het nieuwe supporters e-zine (electronic magazine) van de Jupiler League.
Jupiler is sinds het seizoen 2006/2007 naamgever van de Eerste Divisie.