Schaatsploeg Team Jumbo-Visma heeft in De Rotterdamsche Oude een nieuwe partner aan zich weten te binden. Met ingang van het Daikin NK Allround & Sprint is het logo van het kaasmerk te zien op het pak van de hoofdmacht, die onder leiding staat van sportief directeur Jac Orie.
De verbintenis duurt tot het einde van het schaatsseizoen. Het embleem van het kaasmerk van het kaasbedrijf Zijerveld, onderdeel van FrieslandCampina, staat op de linkerkant van de cap, hoofdbanden en mutsen van de schaatsers.
"Ik ben enorm enthousiast dat we met zo’n mooie ploeg in zee gaan", aldus Tuncay Özgüner, CEO van het kaasbedrijf Zijerveld en eigenaar van het merk. "De schaatsers van Team Jumbo-Visma investeren veel tijd om hun sportprestaties te verbeteren. Met tijd groeit hun kwaliteit. Datzelfde geldt voor onze kazen, die minimaal 36 weken tot maximaal twee jaar liggen te rijpen. Alles bij elkaar maakt dat we een perfecte match zijn", aldus Özgüner. "Net als de ploeg van Orie hebben wij een missie: het maken van de beste kaas. Zo hebben we al verschillende prijzen gewonnen, alleen ziet de consument dit niet altijd terug. Daarom willen we onze naamsbekendheid vergroten."
Jac. Orie, hoofdcoach van Team Jumbo-Visma, reageert eveneens verheugd op de samenwerking. "We zijn blij dat De Rotterdamsche Oude vanaf dit NK onze schaatsploeg ondersteunt. Zuivelproducten, zoals kaas, zijn een onmisbaar onderdeel van ons voedingspatroon. Het eten van proteïne- en calciumrijke zuivel ondersteunt een optimaal herstel na een training, waardoor het een positief effect heeft op de belastbaarheid van onze schaatsers. Door het logo van De Rotterdamsche Oude op ons schaatspak te tonen, zorgen we op een mooie manier voor zichtbaarheid voor onze nieuwe partner."
Campina was al partner van het schaatsteam Jumbo-Visma. Zaanlander, het kaasmerk van Albert Heijn, is naamgever van Team Albert Heijn Zaanlander.