Het Belkin Pro Cycling TEAM en de schaatsploeg Team BrandLoyalty hebben vandaag een formele intentieverklaring getekend met Lotto, onderdeel van De Lotto, en BrandLoyalty. De kansspelorganisatie en het bedrijf dat loyaliteitsprogramma’s bedenkt en ontwikkelt spreken hiermee de ambitie uit om hoofdsponsor en subsponsor te worden van zowel de wieler- als schaatsploeg.
Volgens Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto, is de samenwerking met het team van schaatscoach Jac Orie en de wielerploeg van Richard Plugge ‘een unicum in de Nederlandse sportwereld’. "We gaan uit van een samenwerking voor twee jaar met een optie voor nog eens twee jaar. Daarmee zou Lotto naamgever worden van de eerste gecombineerde Nederlandse wieler- en schaatsploeg. Gezamenlijk bespreken we nu de invulling van de details. Alles is er op gericht dat Lotto en BrandLoyalty de krachten bundelen en de eerste professionele schaats- en wielerploeg het komende seizoen van start gaat.”
Marco van Bilsen, Marketing Directeur BrandLoyalty: "BrandLoyalty heeft vanaf het begin van de sponsoring de intentie uitgesproken om de schaatsploeg van Jac Orie voor langere tijd te ondersteunen. Daarbij was het ons gezamenlijk doel om een model te creëren waarmee er meer zekerheid en continuïteit zou ontstaan. Dat was voor BrandLoyalty een reden om ruimte te maken voor deze unieke constructie.”
Op sporttechnisch gebied blijven de teams gescheiden. Schaatscoach Jac Orie houdt zijn eigen begeleidingsstaf en datzelfde geldt voor algemeen directeur Richard Plugge van het Belkin Pro Cycling Team. De Jong; "De ploegen kunnen door deze constructie wel organisatorisch en commercieel met elkaar samenwerken en de samenwerking kan leiden tot specifieke kennisoverdracht tussen de teams waarmee de sporters optimaal gefaciliteerd kunnen worden.”Ook Orie en Plugge zijn verheugd over de samenwerking. Orie:"Na een periode van intensieve gesprekken hebben we gezamenlijk een basis gevonden voor een uniek en zeer interessant concept in de Nederlandse sport. De komende tijd zullen we gebruiken om in alle rust de details nader uit te werken.”
Plugge: "We gaan met deze samenwerking de huidige visie van ons team verder uitbouwen. De afgelopen periode tijdens de Tour de France hebben wij als team schouder aan schouder opgetrokken en opnieuw de wielersport teruggebracht waar het hoort: in de harten van de fans! Met dit unieke concept komen de grootste Nederlandse duursporten samen. Ons team kijkt uit naar de start van dit unieke project.”
Lotto en BrandLoyalty doen op dit moment geen mededelingen over de naam van de nieuwe ploeg, de kleuren, welke renners en schaatsers er inde ploeg komen en de hoogte van het beschikbare budget. Arno de Jong van De Lotto: "Vanaf vandaag gaan we aan de slag om de laatste details uit te werken. Zodra alles rond is, organiseren we een gezamenlijk persmoment.”