Hockey Hoofdklasse Dames wordt Tulp Hoofdklasse Dames

Tulp Keukens wordt de nieuwe naamgevend sponsor van de Hoofdklasse Dames Hockey. De hoogste damescompetitie van het Nederlandse hockey heet de komende 3,5 seizoenen, tot en met seizoen 2025-2026, Tulp Hoofdklasse Dames. Tevens is het bestaande hoofdpartnership met de Tulp Hoofdklasse Heren en het suppliership bij de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) voor eenzelfde periode door Tulp Keukens verlengd.

Beide Hoofdklasse competities (Dames en Heren) worden daarmee tot en met het seizoen 2025-2026 verenigd onder de naam Tulp Hoofdklasse Hockey.

De Hockey Hoofdklasse CV (HHcv) behartigt de collectieve belangen van de clubs in de Hoofdklasse en is zeer content met de samenwerking tussen de HHcv en Tulp Keukens. Huub Arendse, interim-voorzitter van de HHcv: “Tulp Keukens is een echt Nederlands merk met groeiambities. Wij zijn verheugd dat Tulp Keukens tevens de damescompetitie omarmt, alsmede haar naamgevende partnership met de Tulp Hoofdklasse Heren vroegtijdig verlengt. Het feit dat beide competities onder de naam Tulp Hoofdklasse Hockey verder gaan, met een zeer betrokken sponsor, legt een stevig fundament onder onze commerciële ambities.”

Tulp Keukens is een echt Nederlands kwaliteitsmerk keukens met een eigen fabriek in Rijssen. Tulp Keukens is onderdeel van De Mandemakers Groep. Erik Rijerkerk, commercieel directeur van Tulp Keukens, is blij dat beide competities vanaf heden onder de naam Tulp Hoofdklasse Hockey verder gaan. “De sponsoring van de Tulp Hoofdklasse Heren heeft uitstekend bijgedragen aan onze positionering- en groeidoelstelling. Uitbreiding van de sponsoring met de damescompetitie biedt volop kansen om ons als merk nog nadrukkelijker te associëren met tophockey in Nederland. Uiteraard in nauwe samenwerking met de clubs.”

Erik Gerritsen, algemeen directeur van de KNHB, vult aan: “Eén van de doelstellingen van zowel de HHcv, de KNHB als sponsor Tulp Keukens is de professionalisering van de Hoofdklasse Hockey. In samenwerking met alle betrokken partijen, inclusief onze broadcast-partners Viaplay en NOS, zullen wij ons inzetten om deze doelstelling te realiseren.”