Sparta Rotterdam en hoofdsponsor Graydon Nederland hebben afgelopen week de handtekening gezet onder een nieuwe verbintenis.
Graydon en Sparta Rotterdam startten de samenwerking in deze vorm medio 2004. Met deze verlenging zal de internationaal actieve onderneming de hoofdsponsor zijn die tot op heden het langst de voorzijde van het wedstrijdshirt van de Kasteelclub zal sieren.
Paul van der Meer, algemeen directeur van Graydon Nederland: 'Bij aanvang van onze samenwerking met Sparta Rotterdam stond de Kasteelclub aan de vooravond van een nieuw begin, nadat de club door de degradatie in de jaren daarvoor in een diep dal was beland. De contouren van een nieuw Sparta Rotterdam werden zichtbaar, wat uiteindelijk resulteerde in een van de hoogtepunten van ons sponsorship namelijk de promotie naar de Eredivisie aan het einde van het seizoen 2004-2005."
"Middels de exposure en enorme media-aandacht die wij als hoofdsponsor hebben ontvangen heeft Graydon zich nog nadrukkelijker op de kaart gezet in Nederland. Daarnaast is Sparta Rotterdam een echt A-merk in het betaald voetbal, een club waar men graag komt en waar men zich graag aan bindt. Dat spreekt Graydon erg aan."
De onderneming, die gespecialiseerd is in credit management en haar hoofdvestiging heeft in Amsterdam Z.O., heeft veel vertrouwen in Sparta Rotterdam en de seizoenen die komen gaan. 'Ik ben ervan overtuigd dat de huidige trend en ontwikkeling van Sparta Rotterdam zich door zal zetten. De club heeft kansen om zich wederom vast in de middenmoot van de eredivisie te nestelen', vervolgt Van der Meer. Met een sterk groeiend zakelijk platform en supportersschare, het nieuwe technische bewind onder leiding van Danny Blind en de uitbreidingsplannen van het Sparta Stadion wordt de toekomst zonnig ingezien. Dit positivisme in combinatie met de realistische ambitie die bij Sparta Rotterdam aanwezig is heeft Graydon gemotiveerd om de hoofdsponsorovereenkomst te verlengen.
Saillant detail is dat zowel Sparta Rotterdam als Graydon in 2008 beiden hun 120-jarig bestaan zullen vieren. Het wordt voor beide partijen in ieder geval een gedenkwaardig en feestelijk jaar. 'Wat is nou mooier om een dergelijk jubileum samen te vieren', stelt de algemeen directeur van Graydon.