PSV breidt het partnerschap met De Lage Landen uit met een 3-jarige overeenkomst over de naamgeving op de achterzijde van het spelersshirt. Vanaf 1 juli staat het logo van Freo, online kredietverstrekker en een merk van De Lage Landen, achter op het shirt van PSV bij alle wedstrijden in de Nederlandse competities.
Reeds enkele maanden geleden kwamen PSV en Philips overeen hun sponsorcontract te verlengen met 5 jaar. Overeengekomen is dat Philips voorop het shirt zal blijven staan en dat de achterkant van het shirt beschikbaar wordt gesteld aan een tweede shirtsponsor.
De Lage Landen verwacht dat het shirtsponsorschap een grotere naamsbekendheid zal opleveren voor Freo. Deze verstrekker van consumptieve kredieten is succesvol en wil verder groeien. Meer naamsbekendheid zal het merk daarbij helpen.
Tiny Sanders, Algemeen Directeur PSV, benadrukt: ‘Voor PSV is een extra shirtsponsor een welkome aanvulling om de financiële positie van de club te versterken. De uitgebreide overeenkomst met De Lage Landen zal de merken PSV en Freo verder versterken. De Lage Landen is een solide partner en past met haar wortels in Eindhoven en een professionele internationale uitstraling perfect in het ideaalbeeld van het PSV partnerprofiel.’
Volgens Sanders stijgen de sponsorinkomsten van PSV door Freo en andere sponsors komend seizoen van 13 naar 18 miljoen euro.
Jan Kusters, lid van de Raad van Bestuur van De Lage Landen: ‘Dit sponsorschap is een prachtige kans voor Freo. De visie van Freo, gewoon doen over lenen omdat het nu eenmaal de gewoonste zaak van de wereld is, werkt. Freo heeft zich met haar no-nonsense aanpak en eerlijke, lage tarieven de laatste jaren sterk ontwikkeld en krijgt erkenning als beste kredietverstrekker. Nu willen we nog verder groeien. Met onze naam op de spelersshirts van PSV zijn we straks prominent zichtbaar in miljoenen Nederlandse huishoudens."
Harry Hendriks, voorzitter directie Philips Benelux: ‘Met het hernieuwde contract tussen Philips en PSV staan we gezamenlijk voor nieuwe commerciële en sportieve uitdagingen om met innovatie en creativiteit samen verder te gaan in Nederland en internationaal. De Lage Landen is voor Philips een belangrijke businesspartner in de domeinen healthcare en lighting en wordt daarom ook verwelkomd.’