Feyenoord speelt vanaf het seizoen 2014-2015 in kleding van adidas. De club en de sportkledingfabrikant tekenden deze week een contract voor vijf seizoenen, ingaande per juli 2014.
adidas wordt bij Feyenoord de opvolger van Puma, dat sinds het seizoen 2009-2010 Feyenoords kledingsponsor is. Feyenoord speelde eerder tussen 1991 en 2000 al in kleding van adidas, dat momenteel kledingsponsor is van onder meer Real Madrid, Bayern München, Chelsea FC en AC Milan.
Feyenoords commercieel directeur Mark Koevermans is zeer tevreden over de terugkeer van adidas bij Feyenoord. "adidas is wereldwijd voetbalmerk nummer één”, zegt hij. "Bovendien is het een no-nonsense bedrijf, dat heel goed bij Feyenoord past. Vanaf het eerste moment dat we in gesprek kwamen met adidas voelde de samenwerking voor ons als een warm bad.”
Ook Paul Boerboom, general manager van adidas Benelux,toonde zich zeer gelukkig nadat alle contracten waren getekend. "Wij zijn bijzonder trots en blij om terug te zijn bij Feyenoord. Zowel de stad Rotterdam als de club Feyenoord past fantastisch bij adidas. Het beleid dat Feyenoord voert, door met zelf opgeleide talenten richting de top te gaan, spreekt ons enorm aan. We hopen dat we samen met Feyenoord een succesvolle tijd tegemoet gaan.”
Met de komst van adidas introduceert Feyenoord vanaf komend seizoen een nieuw distributiemodel voor de officiële clubkleding. Vanaf de zomer van 2014 zullende shirts, tenues, trainingspakken en overige Feyenoord/adidas-sportkleding exclusief verkrijgbaar zijn via de officiële Feyenoord-verkoopkanalen, te weten de Feyenoord Fanshops en de Feyenoord Fanshop online. Een dergelijk distributiemodel wordt al door veel clubs uit onder meer de Engelse Premier League gehanteerd. Feyenoord gaat ook volgens dit innovatieve model werken.
"Dit betekent op de eerste plaats dat al onze supporters voor hun shirts terecht kunnen in de Feyenoord Fanshops bij het stadion en op de Coolsingel”, zegt Koevermans. "Daarnaast hebben we onlangs al een nieuwe online Fanshop geopend,die het mogelijk maakt om overal vandaan shirts of tenues te bestellen. Deze nieuwe manier van werken heeft als voordeel dat we totale controle op de distributie hebben, wat voor de club vele voordelen heeft. Gezien de ontwikkelingen in retail heeft dit de toekomst.”