FedEx verlengt sponsoring UEFA Europa League

FedEx verlengt sponsoring UEFA Europa League

FedEx Express, een dochteronderneming van FedEx Corp en 's werelds grootste express transportbedrijf, verlengt de sponsoring van de UEFA Europa League met drie seizoenen van 2018 tot 2021.

FedEx Express was de afgelopen drie seizoenen ook al hoofdsponsor van de UEFA Europa League; en blijft dus ook de komende jaren een Official Sponsor van Europa's grootste voetbaltoernooi.

"Voetbal bewijst telkens opnieuw dat het mensen met verschillende achtergronden met elkaar verbindt via gedeelde passie voor de sport", aldus Raj Subramaniam, Executive Vice President en Chief Marketing en Communications Officer, FedEx Corp. "De rol van voetbal in het verbinden van mensen weerspiegelt wat wij bij FedEx, als wereldwijde leider in de logistieke sector, elke dag doen – namelijk het creëren van fysieke en digitale connecties die nieuwe mogelijkheden bieden voor individuen, ondernemers en grote en kleine bedrijven."

"FedEx blijft een toonaangevende logistieke onderneming in Europe uitbouwen en versterkt daarnaast zijn betrokkenheid bij Europees voetbal en de mogelijkheden die het voetbal biedt. Naast onze professionele sponsoring, stelt onze samenwerking met de UEFA Foundation for Children ons ook in staat om programma's zoals Field in a Box™ op te zetten. Hierbij geven we jonge spelers een betere toegang tot de sport en creëren daarmee nieuwe kansen voor lokale gemeenschappen en buurten. Ons team is ongelofelijk trots op dit aspect van deze sponsoring", aldus Bert Nappier, President van FedEx Express Europe en CEO van TNT Express.

"We zijn verheugd dat FedEx Express de sponsoring van de UEFA Europa League heeft vernieuwd voor het seizoen van 2018 tot 2021. We kijken er naar uit om onze sterke relatie met FedEx verder uit te bouwen, en om onze collectieve doelstelling te realiseren om deze competities verder te laten groeien en om de sponsoring te versterken. We zijn heel tevreden met de eerste drie jaar sponsoring van FedEx Express en we kijken uit naar wat de komende drie seizoenen brengen", zegt Guy-Laurent Epstein, marketingdirecteur van UEFA Events SA.