FC Utrecht gaat het thuisshirt voor het seizoen 2018/2019 aanpassen. Het nieuwe tricot, dat afgelopen zondag in première, leverde veel negatieve reacties van de supporters op.
Op initiatief van hoofdsponsor Zorg van de Zaak en FC Utrecht is een nieuwe versie van het thuisshirt ontworpen.
De terugkeer van de diagonaal op de voorkant van het shirt van FC Utrecht was een grote wens van de achterban van de Utrechtse Eredivisionist, zoals dat afgelopen zondag door de spelers werd gedragen. Toch voldeed het shirt, dat door de hiervoor verantwoordelijke geledingen van de club was goedgekeurd, niet aan de verwachtingen. Met name het opvallende, witte vierkant rondom de sponsornaam stond de achterban niet aan. Via Twitter werd de hashtag #WijzigDatShirt in het leven geroepen en er kwam een online petitie, die ruim 1.300 keer werd ondertekend. Hierop hebben hoofdsponsor Zorg van de Zaak en FC Utrecht, in nauwe samenspraak met FC Utrecht geledingen een aantal aanpassingen gedaan.